وزیر امور خارجه اوکراین بعد از گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که از او خواسته پیام کی‌یف را به مسکو منتقل کند.

دلیل اصلی سفر وزیر خارجه ایران به مسکو افشا شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که قرار است فردا (سه‌شنبه) به مسکو سفر کند تصریح کرد که تهران از حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند.

کولبا در توییتر نوشت: «ایران مخالف جنگ در اوکراین است و از راهکار مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. من خواستم [وزیر خارجه ایران] پیام من را به مسکو منتقل کند: روسیه باید بمباران غیرنظامیان را متوقف کند، به آتش‌بس پایبند باشد و از اوکراین خارج شود.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه  روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن نیز ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هفدهمین روز خود شده است.

ایرنا