پیروزی برابر استقلال شاید همان چیزی باشد که یحیی برای سومین قهرمانی متوالی نیاز دارد؛ جامی که او را به طور کامل از زیر سایه برانکو خارج می‌کند.

لحظه انتقال سلطنت از ایوانکوویچ به گل محمدی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، از زمانی که پای برگه قرارداد را امضا کرد و به عنوان جانشین سرمربی آرژانتینی به زمین تمرینی پرسپولیس رفت، کمتر پیش آمد که در جستجوی عنوانی متعلق به تیم‌های رقیب برود. هر رکوردی که شکست، برای سرمربی سابق کروات بود که به عنوان یک آلترناتیو طبیعی هیچ حرفی جز تبریک به شاگرد سابق خود که بر صندلی‌اش تکیه زده بود، نداشت.  حالا مانده جام سوم لیگ برتر که یحیی را به طور کامل از زیر سایه ایوانکوویچ خارج می‌کند و به سلطنت انتزاعی کادر کروات پایان می‌دهد و دودمان فنی جدید را بر تخت می‌نشاند.

برای یحیی گل‌محمدی این پنجمین نقطه عطف در پرسپولیس خواهد بود. زمانی‌که در یک تراژدی تمام عیار، قافیه را به سپاهان باخت و در روز خداحافظی مهدوی‌کیا و علی کریمی، از پرسپولیس رفت، شاید خودش هم تصور نمی‌کرد که پس از یک دوره تبعید خود خواسته در نفت تهران، تراکتور و شهرخودرو، به نیمکت سرخ برگردد و نتایجی را رقم بزند که هیچکس افسوس آن جدایی تلخ برانکو را نخورد.

البته که ردپای برانکو ایوانکوویچ در نتایج درخشان کالدرون و سپس گل‌محمدی مشهود است و هیچکس نمی‌تواند انکار کند که برانکو پرسپولیس را از آتشی خفته زیر خاکستر، ققنوس‌وار، به تیمی تبدیل کرد که نه فقط تاریخ باشگاه بلکه تاریخ فوتبال باشگاهی ایران را تغییر داد اما کم نبودند موارد مشابه که پس از انتقال قدرت به چنان وضعیتی دچار شدند که فُسوسان (نوستالژی) دوران طلایی، گروه‌های هواداری‌شان را فرا گرفت و چیزی جز بازگشت به گذشته و استخدام سرمربی قبلی، طرفداران را به رضایت نرساند.

اگرچه آنچه یحیی برانکو انجام داد متفاوت با موفقیت‌های گل‌محمدی است اما دستاوردهای او به هیچ عنوان نمی‌تواند چیز کمتری از سرمربی کروات داشته باشد. اینکه او توانست پرسپولیس را به عنوان یک تیم پرطرفدار در سطح قاره با حواشی و ماجراهای همیشگی‌اش، در فرمی نگه دارد که همیشه مدعی بماند. حتی باوجود تمام مشکلات، محدودیت‌ها و تصمیم‌های قابل نقد در جنبه‌های مختلف.

حالا در آستانه شهرآورد پایتخت، شنیده‌ها از تمرین پرسپولیس حاکی از آن است که کادرفنی سرخپوشان، خود را آماده یک لاین آپ تهاجمی برای دیدار با استقلال می‌کند. آن هم در شرایطی که همیشه این نقد به یحیی گل‌محمدی وارد بوده که جسارت کافی برای هدایت تیمش در شهرآورد را ندارد و حتی برابر تیم محمود فکری که قدرت به مراتب کمتری نسبت به تیم مجیدی داشت هم با ترکیبی تدافعی و نوع خاصی از احتیاط وارد زمین شد.

اما او تصمیم گرفته برای دیداری که پیروزی در آن پرسپولیس را به سه امتیازی صدر می‌رساند و قهرمانی را در دسترس نگه می‌دارد، با توان ویژه هجومی وارد شود. احتمالا یحیی به یاد آورده که برانکو، قهرمانی سوم را با یک برد شهرآورد و گل احمد نوراللهی به دست آورد؛ گلزن سه امتیازی یحیی برای هت‌تریک چه کسی خواهد بود؟ گلزنی که شاید باعث شود لقب «سِر - Sir» از برانکو به او برسد.