ایرنا |‌ برخی از رسانه ها از آزاد شدن نازنین زاغری جاسوس انگلیسی خبر دادند.

نازنین زاغری جاسوس ۵۳۰ میلیون پوندی آزاد شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پتریک وینتور سردبیر سیاسی گاردین در توئیتر خود نوشت: مقامات رسمی اعلام کردند نازنین زاغری و انوشه آشوری آزاد شده‌اند.

این دو تبعه ایرانی – انگلیسی به دلایل امنیتی در ایران محکوم بودند. دیروز منابع خبری اعلام کردند که گذرنامه خانم زاغری به او تحویل شده است. تولیپ صدیق نماینده مجلس انگلیس از منطقه‌ای که خانواده زاغری در آنجا ساکن هستند در توئیتر اعلام کرد که دو نفر برای ترک ایران به فرودگاه منتقل شده‌اند.

حجت کرمانی وکیل نازنین زاغری هم دقایقی پیش به رویترز گفت که موکلش به همراه انوشه آشوری در مسیر رفتن به فرودگاه برای ترک ایران هستند.

همچنین  در زیرنویس شبکه خبر گزارش تحویل نازنین زاغری به دولت انگلیس به چشم می خورد

نازنین زاغری تبعه ایرانی ـ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری به عنوان «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام» انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.