با پایان نظرسنجی بهترین بازیکنان فوتبال ایران در یک سال گذشته، تیم منتخب سال 1400 معرفی می‌شود.

رونمایی از تیم منتخب 1400 فوتبال ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سالی که گذشت با رویدادهای مهم فوتبالی در رده باشگاهی و ملی همراه بود. از قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم و قهرمانی فولاد در جام حذفی تا شکست سرخ‌پوشان پایتخت در سوپرجام و صدرنشینی استقلال در لیگ بیست و یکم پس از یک رقابت نزدیک با رقیب همشهری. همچنین تیم ملی ایران هم موفق شد با نتایج درخشان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، صعودش را قطعی کند و حالا در آغاز سال جدید به استقبال صدرنشینی می‌رود.

 

وب‌سایت "ورزش سه" در هفته اخیر با برگزاری 4 نظرسنجی در همکاری با مخاطبان، برترین بازیکنان هر پست را معرفی کرد و حالا در پایان این نظرخواهی، 11 بازیکن برتر به‌همراه جانشین‌ها، انتخاب شده‌اند. این در حالی است که در برخی پست‌ها رقابت شدیدی بین بازیکنان منتخب وجود داشت و در نهایت تیم اصلی و ذخیره برگزیده شدند.

در بخش دروازه‌بانی امیر عابدزاده که یک انتقال بزرگ به پونفرادینای اسپانیا را تجربه کرد و در تیم ملی هم نخستین بازی‌های رسمی‌اش را انجام داد با توفیق ویژه از سوی گروه‌های هوادار فوتبال مواجه شد و بالاتر از رقبای خود سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

در بخش دفاعی، سیاوش یزدانی که در استقلال روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و سپس به خدمت سربازی رفت، در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان که با قهرمانی در پرسپولیس، راهی شباب الاهلی شد، بیشترین میزان رای را جلب کردند. همچنین امید نورافکن و صادق محرمی به‌عنوان برترین مدافعان کناری انتخاب شدند تا به این‌ترتیب سه مدافع فیکس تیم ملی، از نگاه کاربران "ورزش سه" نیز برترین مدافعان باشند.

در خط هافبک مهدی مهدی‌پور و احمد نوراللهی، دو چهره مورد توجه در اردوی استقلال و پرسپولیس بیشترین رای را گرفتند و در پست هافبک راست و چپ نیز وحید امیری و علیرضا جهانبخش منتخبان این نظرسنجی هستند. در خط حمله زوج آشنا و ثابت تیم ملی کسانی بودند که بالاتر از سایرین قرار گرفتند تا به این‌ترتیب دو لژیونر فوتبال ایران، مهدی طارمی و سردار آزمون، خط حمله این تیم منتخب 1400 را تشکیل بدهند.

در تیم ذخیره هم سیدحسین حسینی دروازه‌بان ذخیره است و در مقابل خود هم‌تیمی‌اش محمدحسین مرادمند و شجاع خلیل‌زاده را می‌بیند. جعفر سلمانی و صالح حردانی دو مدافع کناری این تیم هستند و در پست هافبک دفاعی، کمال کامیابی‌نیا و امید ابراهیمی دیده می‌شوند. علی قلی‌زاده و مهدی ترابی هافبک کناری‌های منتخب هستند و در خط حمله زوج مهدی قایدی و یامگا نظر شرکت‌کنندگان نظرسنجی را به خود جلب کرده‌اند.

آخرین نظرسنجی برگزار شده مربوط به برترین سرمربی فوتبال ایران بوده است که فرهاد مجیدی در رقابت ویژه با یحیی گل‌محمدی موفق شد رای 51% از شرکت‌کنندگان را به خود جلب کند. البته در این نظرسنجی دراگان اسکوچیچ که شغل متفاوتی نسبت به سرمربیان باشگاهی داشت، قرار نگرفت و مجیدی علاوه بر همتایش در پرسپولیس، با محمد ربیعی، امیرقلعه نویی، محرم نویدکیا و جواد نکونام رقابت کرد.

لازم به ذکر است که تاکنون و در پایان نظرسنجی برترین سرمربی 1400 فوتبال ایران، بیش از 800 هزار نفر در نظرسنجی تلگرام و در سایر پلتفرم‌ها نیز چیزی در همین حدود مشارکت کردند تا با حضور حدود دو میلیون کاربری مخاطبان "ورزش سه" رکورد نظرسنجی فوتبالی در فضای مجازی ایران شکسته شود.

اینجا عملکرد 11 ستاره تیم اصلی و سرمربی را به‌صورت جزئی‌تر بررسی می‌کنیم:

دروازه‌بان:

امیر عابدزاده (پونفرادینا)
دروازه‌بان نخست پونفرادینا اسپانیا که در حال حاضر بهترین گلر لیگ آدلانته اسپانیا محسوب می‌شود یکی از مهره‌های اصلی این تیم است که برای صعود به لالیگا می‌جنگد. نقش او به‌حدی برای سرمربی تیم باشگاهی‌اش مهم است که باتوجه به قطعی شدن صعود ایران خواسته بود او در دو بازی آخر به تیم ملی ملحق نشود! درخواستی که البته مورد توجه اسکوچیچ قرار نگرفت و او دروازه‌بان تیمش را برای تقابل با کره جنوبی که همیشه حساس بوده دعوت کرده است. امیر مستقل از نام پدرش پله پله بالا آمد و به ترکیب اصلی تیم ملی رسید و با سه کلین‌شیت و نمایش‌های مطمئن خود در لباس ایران، بیرانوند را نیمکت‌نشین کرد. 
جدی‌ترین محک او در سئول و مقابل خط حمله خطرناک کره خواهد بود. امیر که در یک تصمیم خاص مسیر فوتبالی‌اش را از لیگ برتر پرتغال به سطح دوم باشگاهی اسپانیا تغییر داد، حسابی مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال قرار گرفته و در نظرسنجی ورزش سه بهترین گلر از دیدگاه مخاطبان شناخته شد. عابدز راه دور و درازی در دوران فوتبالی خود پیش رو دارد و بازی در جام جهانی 2022 نزدیک‌ترین هدف او به‌حساب می‌آید. کار در اروپا برای دروازه‌بان‌های ایرانی سخت‌تر از پست‌های دیگر است اما امیرعابدزاده تا اینجا خود را به‌عنوان لژیونر ثابت کرده و می‌تواند به جایگاه‌های بالاتری نیز دست پیدا کند. البته فضای رقابتی و حضور گلرهای خوبِ دیگر پشت سر او می‌تواند اثر مثبتی روی عملکردش داشته باشد‌. او در نظرسنجی ورزش پس از طارمی بیشترین رای را داشت. نزدیکترین رقیب وی سیدحسین حسینی گلر استقلال است که او نیز در اردوی تیم ملی حاضر شده است.

مدافعان:
حسین کنعانی‌زادگان(الاهلی قطر) 
شاید تاثیرگذاری کنعانی‌زادگان را بتوان با مقایسه تعداد گل‌های خورده پرسپولیس در فصل جاری و لیگ بیستم به‌طور واضح‌تری متوجه شد. کنعانی پس از به پایان رساندن فصل با پرسپولیس به لیگ ستارگان کوچ کرد و در سالی که گذشت در تیم باشگاهی و تیم ملی مهره ثابت بود.
این مدافع تنومند انتخاب همیشگی دراگان اسکوچیچ در راه صعود به جام جهانی بود و عملکرد کم نقصی داشت‌. کنعانی پس از سیاوش یزدانی بیشترین رای را در میان مدافعان منتخب ۱۴۰۰ آورد و به این‌ترتیب در ترکیب اصلی این نظرسنجی جای می‌گیرد. کنعانی‌زادگان سالی پرحاشیه را پشت سر گذاشت و اگر در ۱۴۰۱ کم حاشیه‌تر باشد می‌تواند قابلیت‌های ویژه خود را بیش از پیش در اختیار تیم قرار دهد. او علاوه‌بر کنش‌های موفق زمینی و هوایی یک مدافع با حفظ توپ بالا و توانایی بازی‌سازی است که وی را از سایر مدافعان متمایز می‌کند.
البته کنعانی به‌عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی با درک مسئولیت خود نسبت به همه هواداران فوتبال، باید نکات دیگری را هم مدنظر خود قرار بدهد که این موضوع در حد مسائل فنی اهمیت دارد.

صادق محرمی(دینامو زاگرب- تیم ملی)
سال 1400 برای صادق محرمی خیلی خوب شروع نشد و او دچار مصدومیت بود و فقط توانست در آخرین بازی فصل 21-2021 برای دینامو زاگرب کرواسی بازی کند، اما پس از آن این مدافع راست ایرانی به شرایط بهتری رسید تاکنون در 8 مسابقه لیگ یک این کشور و سه دیدار جام حذفی به میدان رفته و یکبار هم در لیگ قهرمانان اروپا و پنج بار هم در لیگ اروپا بازی کرده که در بیشتر زمان‌ها حضورش در ترکیب با برد تیمش همراه بوده است. علاوه بر نمایش خوبی که محرمی امسال در رده باشگاهی داشته و در زمان حضورش در ترکیب موثر کار کرده، در تیم ملی نیز مهره تاثیرگذاری در راه رسیدن به جام جهانی بوده است. او سال 1400 را با انجام 11 مسابقه ملی به پایان رساند و جایگاه ثابتی در ترکیب تیم اسکوچیچ داشت تا آمار مثبت او در رده‌های باشگاهی و ملی موجب قرار گرفتن در تیم منتخب سال شود.

سیاوش یزدانی (استقلال):
حقیقت ماجرا این است که سیاوش یزدانی در سال نخست حضورش در استقلال نتوانست انتظارات را برآورده کند. بازیکنی که بیشتر فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و نتوانست آنچنان باید و شاید در خدمت تیمش باشد. اما فصل قبل کاملا متفاوت از لیگ نوزدهم بود. یزدانی در ترکیب استقلال خوب و موثر ظاهر می‌شد تا اینکه پس از تغییرات روی نیمکت آبی‌پوشان، عملکرد او نیز با پیشرفت بزرگی همراه شد.
پس از آمدن فرهاد مجیدی، یزدانی به یکی از بازوهای اصلی ساختار دفاعی آبی‌پوشان تبدیل شد و این تیم توانست هم در نیم فصل دوم لیگ قبل و هم در فصل کنونی، یکی از بهترین تیم‌های ایران در بخش دفاعی باشد. در حال حاضر، استقلال دارای بهترین خط دفاعی لیگ است و رکوردهای خارق العاده‌ای را از خود به‌جای گذاشته است. حضور یزدانی در تمامی این مسابقات باعث شده تا او سهم بزرگی در موفقیت ساختار دفاعی آبی‌پوشان داشته باشد.
یزدانی در سال 1400 توانست در 39 دیدار استقلال در رقابت‌های مختلف به میدان برود که حاصل آن 24 کلین‌شیت بود. به‌عبارت دیگر، استقلال در 61.5 درصد بازی‌هایش با سیاوش یزدانی، دروازه‌اش را بسته نگه داشته که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. البته هر چقدر که سال 1400 برای یزدانی خوب آغاز شد و خوب پیش می‌رفت، با تلخی هر چه تمام‌تر به پایان رسید. او به ناچار راهی خدمت سربازی شد و اکنون در تیم ملوان عضویت دارد. بازیکنی که به همین دلیل، حضور در تیم ملی را از دست داده است. البته او امیدوار است که این دوری موقت بوده و با صعود احتمالی ملوان به لیگ برتر، بتواند در فهرست نهایی تیم ملی در جام جهانی قطر حضور داشته باشد.

امید نورافکن(سپاهان)
آمار شگفت‌انگیزی در سال 1400 داشته و در تمام مسابقات لیگ برتری سپاهان به میدان رفته و حضور تاثیرگذار و کم‌اشتباهی در ترکیب طلایی‌پوشان داشته تا فصل قبل به نایب‌قهرمانی برسند و امسال هم جزو بالانشینان باشند. نورافکن علاوه بر حضور موثری که در کارهای دفاعی دارد و عملکرد مطمئنی در پست خود به‌نمایش می‌گذارد، در گلزنی هم درخشان بوده و در فصل جاری توانسته چهار گل در لیگ برتر بزند که برای یک مدافع چپ، آمار قابل توجهی است. نورافکن با بازی‌های خوبش در سپاهان، در تیم ملی نیز جایگاه ثابتی به‌دست آورده و نظر اسکوچیچ را جلب کرده و دو نیمه متفاوت در سال 1400 داشته که او را از یک بازیکن نیمکت‌نشین و تعویضی در تیم ایران، به ترکیب رسانده است. جدا از اینکه نورافکن انتقال سریع از دفاع به حمله و بالعکس را به‌خوبی انجام می‌دهد و کمک زیادی به ایجاد موقعیت تیمش و دفع حملات حریفان می‌کند، در زدن ضربات ایستگاهی و ارسال از جناحین نیز تبحر دارد که موجب شده سرمربیان او(اسکوچیچ و نویدکیا) روی این توانایی او نیز حساب ویژه‌ای باز کنند.

هافبک‌ها:
احمد نوراللهی (پرسپولیس، شباب الاهلی)
هافبک دفاعی شماره ۸ پرسپولیس سال را با نمایش‌های درخشان در ترکیب تیم باشگاهی آغاز کرد و موفق شد با گل‌های پرتعداد، بالاتر از همه مهاجمان گلزن اول تیمش در لیگ سال گذشته باشد. او در بازی قهرمانی برابر پیکان نیز یک گل زد تا در نقش ستاره قهرمانی ظاهر شود.
با این حال پس از پایان فصل، نوراللهی تصمیم به جدایی گرفت و پرسپولیس را به مقصد تیم سرخ‌پوش امارات، شباب الاهلی ترک کرد. احمد با وجود مخالفت‌های اولیه و شاید شیطنت سرمربی تیم‌، در نهایت با پیراهن شماره ۷ به مهره ثابت این تیم تبدیل شد و در ۱۷ بازی برای این تیم به میدان رفت و با سه گل و یک پاس گل، چهره یک بازیکن موثر را به‌نمایش گذاشت
دستاورد اصلی نوراللهی اما تبدیل شدن به بازیکن فیکس و اصلی تیم ملی بود. نوراللهی به‌جز یک بازی (عراق) که به دلیل کرونا غایب بود در هیچ مسابقه دیگری در تیم ملی غیبت نکرد و یک سال عالی را زیر نظر دراگان اسکوچیچ پشت سر گذاشت. 
او در اولین بازی سال آینده مقابل کره نقشی کلیدی در موفقیت احتمالی سفیدپوشان ایران دارد. نزدیکترین رقیب او در این پست امید ابراهیمی ستاره تیم الوکره بود که او نیز سال فراموش‌نشدنی را در فوتبال قطر پشت سر گذاشت. بازیکنی که احمد به‌نوعی ادامه دهنده مسیر او در تیم ملی است. با همان رفتار خوب و تعهد و تعصب و البته فن و هوش.

مهدی مهدی‌پور (استقلال):
او یکی از فعال‌ترین بازیکنان استقلال در سال 1400 بوده است. بازیکنی که در 45 مسابقه آبی‌پوشان در سال به میدان رفته که آمار عجیب هر 8 روز یک مسابقه فوتبال برای او به ثبت می‌رسد که این مسئله با احتساب تعطیلات بین دو فصل و تعطیلات نیم فصل است. مهدی‌پور که ابتدای لیگ قبل یک خرید بی دردسر برای آبی‌پوشان بود، به‌عنوان جانشین علی کریمی به استقلال پیوست اما در هفته‌های نخست نتوانسته بود با جو سنگین باشگاه کنار بیاید و حتی محمود فکری در بعضی دیدارها یا از او استفاده نمی‌کرد یا به‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین می‌شد.

در هفته‌های پایانی نیم فصل قبل مهدی‌پور توانست خود را در ترکیب استقلال جا بیندازد ولی تغییر سرمربی باعث شد تا او همان اتفاقات نیم فصل را تجربه کند تا اینکه توانایی‌های او سبب شد تا به مهره ثابت تیم مجیدی تبدیل شود. در باب اعتماد کادرفنی استقلال به مهدی‌پور همین بس که او در این فصل به‌جز دیدار هفته نخست، در تمامی 22 هفته پس از آن در ترکیب اصلی آبی‌پوشان به میدان رفته و با ثبت 5 پاس گل، بهترین پاسور صدرنشین لیگ برتر محسوب می‌شود.

علاوه بر این، مهدی‌پور در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر تاکنون در هر بازی توانسته است حداقل 2.1 پاس کلیدی به هم‌تیمی‌هایش بدهد که آمار قابل توجهی برای او به‌شمار می‌آید. معدل عملکرد او در لیگ فعلی با ثبت آمار دفاعی 4.6 و نبرد موفق 6.4 و همچنین ثبت 81.7 درصد پاس صحیح در هر مسابقه، نشان از علت توجه ویژه فرهاد مجیدی به این هافبک خوش نقش اصفهانی دارد.

درخشش مهدی‌پور سبب شده است تا دراگان اسکوچیچ در آخرین فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی برای دو دیدار پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی، نام این بازیکن را نیز در میان نفرات مورد نظر خود قرار دهد و حالا هافبک خلاق استقلال که فصل کم نوسانی را سپری کرده، امیدوار به حضور در فهرست نهایی 30 نفره تیم ملی برای حضور در قطر است.

وحید امیری ( پرسپولیس )
آچار فرانسه فوتبال ایران، سال ۱۴۰۰ را هم با سطح کیفی‌ای مشابه سال‌های قبل و بدون کمترین نوسان پشت‌سر گذاشت. وحید امیری احتمالا تنها بازیکن فوتبال ایران است که چه در پست دفاع چپ بازی کند، چه وینگر، چه هافبک چپ و چه مهاجم، عملکردش از بازیکنی که به جای آنها در پست غیرتخصصی خودش قرار گرفته بهتر است! امیری که در بازی‌های باقی‌مانده لیگ بیستم در ابتدای سال تاثیرگذاری زیادی در قهرمانی تیمش داشت، در مسابقات آسیایی هم در کنار ترابی ستاره اصلی پرسپولیس بود و از عوامل اصلی صدرنشینی این تیم در هند. اما درخشش امیری محدود به پرسپولیس لیگ بیستم نبود. ستاره لرستانی فوتبال ایران، در تیم ملی هم نقش بسیار پررنگی را در صعود زودهنگام به جام‌جهانی ایفا کرد. هافبکی که دلگرمی اصلی اسکوچیچ در هنگام محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها بود و اصطلاحا برای تیم ملی فقط دروازه‌بانی نکرد! امیری ۳۳ ساله، امید زیادی دارد تا با تکرار نمایش‌های درخشانش در سال جدید، در ترکیب تیم ملی برای جام‌جهانی هم قرار بگیرد.
با توجه به آرای مخاطبان ورزش سه در سایت و شبکه‌های اجتماعی گوناگون، علی قلی‌زاده وینگر تیم شارلوا، ذخیره‌ وحید امیری در ترکیب تیم منتخب سال فوتبال ایران قرار می‌گیرد.

علیرضا جهانبخش(برایتون، فاینورد- تیم ملی)
آخرین روزهای علیرضا جهانبخش در پایان سه فصل حضورش در برایتون، در سه‌ماهه ابتدایی سال 1400 اتفاق افتاد که طی این مدت او سه بار به‌طور کامل نیمکت‌نشین بود، پنج بار به‌عنوان یار جانشین به میدان رفت و در چهار مسابقه ازجمله دیدار با منچستر سیتی و آرسنال در ترکیب قرار گرفت؛ هرچند در این مدت به مرور زمان به ترکیب رسیده بود، اما در نهایت دوباره به هلند بازگشت و راهی فاینورد شد تا دوباره آمار گلزنی و پاس گل خوب سال‌های حضورش در این کشور را تکرار کند. جهانبخش در فصل جاری لیگ اردیویسه 23 بازی انجام داده و در این مدت چهار گل به ثمر رسانده، دو پاس گل داده و روی دو گل دیگر تاثیرگذاری داشته که این عملکرد او را تبدیل به یکی از مهره‌های ثابت تیمش کرده است. این بازیکن امسال علاوه بر یک بازی در جام حذفی هلند، در لیگ کنفرانس اروپا نیز 10 بار به میدان رفته که توانسته چهار گل بزند و یک پاس گل داشته باشد، اما جدا از این آمار باشگاهی، نمایش ملی جهانبخش در 1400 ویژه بوده است. این ستاره ایرانی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 موفق شد چهار گل در 10 مسابقه به ثمر رساند و یک پاس گل بدهد که بازی‌های درخشان او در این رقابت‌ها و گل‌های مهمی که در دیدار با سوریه، عراق و کره جنوبی زد، نقش مهمی در صعود ایران داشت تا این بازی‌های موثر و به یادماندنی او را یکی از 11 ستاره برتر سال کند.

مهاجمان:
مهدی طارمی (پورتو پرتغال)
درباره مهدی طارمی در فصل گذشته بسیار صحبت شده و نویسندگان مختلفی در سراسر جهان درباره این ستاره فوق العاده تیم ملی ایران نوشته‌اند. او موفقیت‌های بی شماری در سال شمسی گذشته داشت و بدل به ستاره تیم باشگاهی‌اش شد. موقعیتی که کمتر بازیکنی در تاریخ فوتبال ایران در یک تیم اروپایی آن را تجربه کرده است.
یک نویسنده پرتغالی درباره طارمی نوشته: باید بگویم که یادم نمی‌آید بازیکنی را در جلوی زمین فوتبال، به باهوشی طارمی دیده باشم. بازیکن ایرانی بسیار باکیفیت، در خدمت تیم و به‌خصوص با بازیخوانی عالی در میدان. او بازیکنی است که دقیقاً لحظه‌ها را درک می‌کند. اینکه چه زمانی باید برای کمک به مدافعان به عقب برگردد یا چه زمانی به عمق زده و یک حمله را پی ریزی کند. همچنین باید اضافه کرد که او تقریباً همیشه به‌طور مؤثر لحظات مکث و شتاب را تشخیص می‌دهد و کیفیت پاسی بالاتر از حد متوسط دارد. توانایی او در درک نیازهای تیمش در طول یک بازی و عملکرد فردی عالی او در حملات، بسیاری مواقع تضمین کننده موفقیت تیم‌هایش است. 
طارمی که با رای بالای خوانندگان ورزش سه به‌عنوان مرد سال ایران هم انتخاب شد، مهدی قایدی، همشهری خودش را به‌عنوان رزرو در لیست تیم سال دارد.

سردار آزمون (بایرلورکوزن)
شاید سردار آزمون معتبرترین بازیکن ایرانی در بازارهای بین المللی باشد. مهاجمی که پله‌های ترقی را از روبین کازان و روستوف آغاز کرده و در زنیت به بلوغ رسیده و حالا به‌عنوان یک ستاره راهی باشگاه آلمانی بایر لورکوزن شده است که یکی از اسم‌های مهم فوتبال جهان محسوب می‌شود. انتقال آزمون البته قرار بود در تابستان انجام شود اما در نهایت علاقه سردار به جدایی از زنیت باعث تغییر تصمیم ناگهانی بایر شد تا سردار به‌عنوان خرید زمستانی به جمع سرخ‌پوشان آلمانی بپیوندد و زیر نظر جراردو سیوانه تمرینات خود را آغاز ‌کند. 
سردار که البته در پی یک آسیب دیدگی وارد تمرینات لورکوزن شده، به‌مدت زمانی برای ریکاوری نیازمند است تا تبدیل به همان بازیکنی شود که از او انتظار داریم؛ بازیکنی با حداکثر توان گلزنی به خصوص در گریز‌های از بین دو دفاع همان‌طور که در بازی‌های ملی حساس ایران در سال گذشته مقابل تیم‌هایی مثل بحرین و عراق و لبنان کار خود را به بهترن نحو انجام داد. سردار از آن دست بازیکنانی است که سال‌هاست در بالاترین سطح انتظارات هواداران عمل کرده و کمتر در شیب نزولی قرار داشته است. پاس‌های عالی او در بازی آخر لورکوزن مقابل آتالانتای ایتالیا در لیگ کنفرانس هم نشانگر این بود که او در آنجا هم راه خود را پیدا خواهد کرد. اگرچه لورکوزن باشگاهی با بازیکنان گران‌قیمت و با کیفیت است اما سردار هرگز در هیچ چالش فوتبالی شکست نخورده است.  
در نظرسنجی‌های مختلف ورزش سه در پلتفرم‌های متفاوت کوین یامگا مهاجم استقلال حائز رأیی شد که می‌تواند به‌عنوان ذخیره سردار در تیم منتخب سال فوتبال ایران قرار بگیرد.