شکست دیشب رئال از بارسلونا خوشبینی به قهرمانی آبی اناری ها در لالیگا را کمی بیشتر کرده، در حالی که فاصله دو تیم فعلا 12 امتیاز است.

این 9 هفته جهنمی؛ قهرمانی از مشت رئال در می‌رود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته بارسا با 4 گل بر رئال پیروز شد و برنابئو را به سکوت وا داشت. یک پیروزی با ارزش برای تیم تحت هدایت ژاوی، تا حالا شانس قهرمانی آبی‌اناری‌ها در لالیگا کمی بیشتر شود. اگر قهرمانی بارسا تا هفته گذشته تقریبا غیرممکن تصور می‌شد، حالا می‌توان شانس‌هایی هرچند اندک را برای آنها قائل شد.

بارسا در حال حاضر با یک بازی کمتر، 12 امتیاز از رئال پایین‌تر است ضمن اینکه در نتایج رودررو هم از رئال بهتر عمل کرده تا در شرایط امتیاز برابر، بتواند قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

تقویم دشوارتر رئال

امید بارسا به بازی‌های دشوارتر رئال مادرید است و با توجه به سویا که فعلا با 9 امتیاز کمتر از رئال در رده دوم قرار دارد و از 9 بازی اخیرش نیز تنها دو پیروزی کسب کرده، تنها رقیب جدی رئال را می‌توان بلوگرانا عنوان کرد.

در 9 هفته پایانی، رئال 4 بازی خانگی و 5 بازی بیرون خانه دارد ولی بارسا در 10 بازی پیش روی خود در 6 بازی میزبان است و 4 بار نیز به زمین حریفان خواهد رفت. همچنین قابل ذکر است که رئال بین هفته‌های 30 تا 33، سه بازی بیرون از خانه دارد و در همین مقطع بارسا دو بار در نوکمپ میزبان است و دو بار به زمین حریفان می‌رود.

رئال مادرید دو بازی دشوار در زمین سویا و اتلتیکو دارد ضمن اینکه بازی‌های رفت و برگشت با چلسی در لیگ قهرمانان که 17 و 23 فروردین خواهد بود نیز می‌تواند روی نتایج رئال اثرگذار باشد. بارسا نیز در همین بازه زمانی باید دو بازی با فرانکفورت در لیگ اروپا انجام دهد که قطعا بازی‌هایی ساده‌تر محسوب می‌شوند.

پس از تعطیلی فیفادِی، رئال میهمان سلتاست و بارسا باید در نوکمپ پذیرای سویا باشد. رئال همچنین یک بازی تقریبا سخت در زمین اوساسونا هم پیش رو دارد و بازی هفته پایانی برابر بتیس در برنابئو نیز نمی‌تواند ساده باشد.

بارسا یک ماه بعد، بازی عقب افتاده برابر رایووایکانو را برگزار خواهد کرد؛ ضمن اینکه در ادامه باید به زمین سوسیداد و بتیس هم برود. بازی هفته پایانی بلوگرانا نیز برابر ویارئال است. هر سه تیم می‌توانند برای بارسا دردسرآفرین باشند. در واقع آبی‌اناری‌ها باید هر 9 بازی باقی‌مانده را ببرند و امیدوار باشند رئال 9 امتیاز از دست بدهد تا قهرمان شوند.

تیم‌های تعیین کننده در مسیر قهرمانی

سلتا، سویا، ختافه، لوانته، کادیز و بتیس حریفان مشترک رئال و بارسا در 9 هفته پایانی هستند. اوساسونا، اسپانیول و اتلتیکو دیگر رقبای رئال محسوب می‌شوند ضمن اینکه بارسا نیز باید برابر سوسیداد، رایو، مایورکا و ویارئال به میدان برود.

فاصله امتیازی دو تیم

پس از پایان هفته 18 بود که فاصله امتیازی رئال و بارسا به 18 امتیاز افزایش یافت. در آن مقطع البته رئال یک بازی بیشتر انجام داده بود. وقتی ژاوی هدایت بارسا را برعهده گرفت، فاصله دو تیم 10 امتیاز بود و در هفته‌های ابتدایی ورود او این فاصله بیشتر هم شد. در این مدت رئال 39 امتیاز جمع کرده و بارسا 37 امتیاز ولی پس از سوپرکاپ اسپانیا، بارسای ژاوی 22 امتیاز اندوخته و رئال مادرید 17 امتیاز.

هیچ تیمی در این مقطع از فصل و با فاصله 9 امتیازی نسبت به رقبا، قهرمانی را از دست نداده است. رئال فصل 04-2003 با کی‌روش روی نیمکت و در پایان هفته 29، هشت امتیاز از والنسیا پیش بود ولی فصل را با هفت امتیاز پایین‌تر به اتمام برد. ضمن اینکه رئال مادرید با زیدان در فصل 16-2015 در پایان هفته 29، دوازده امتیاز کمتر از بارسا داشت ولی در نهایت تنها با یک امتیاز اختلاف نایب قهرمان شد. باید دید سرنوشت قهرمانی امسال به کجا خواهد کشید.