ایرنا – نمایندگان ایران و روسیه روز پنجشنبه در وین دیدار و پیرامون مسائل مرتبط با برجام گفت‌وگو کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امروز با سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین دیدار و درباره موضوعات مرتبط با برجام گفتگو کردیم.

 

مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، ۲۰ اسفند به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌ها بازگشتند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هفته پیش در سخنانی تصریح کرد: چهار موضوع به عنوان خط قرمز خودمان در مذاکرات پیش رو داشتیم. از چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریبا حل شده است و به مرحله توافق رسیدیم اما دو موضوع از جمله تضمین اقتصادی همچنان باقی مانده است.

وزیر خارجه تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو موضوع باقی مانده داشته باشد آماده هستیم در نخستین فرصت با حضور وزرا در وین روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم.

وی با اشاره به ضرورت برداشتن گام‌های ملموس و اعتماد ساز از سوی ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد: اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقیمانده ما را محقق کند فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.