امیرعبداللهیان گفته بود: مقامات عالی رتبه سپاه در کشور به ما می گویند شما در راستای منافع کشور هر آنچه که لازم است انجام دهید و موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد. به نظر من در واقع به نوعی مقامات عالی سپاه دارند از خود ایثار نشان می دهند.

انتقاد تند کیهان از امیرعبداللهیان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات اخیر امیر عبداللهیان گفت: امروز آقای امیر عبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه خبر صدا و سیما، سخنانی بیان داشته اند که از شخصیتی در جایگاه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بسیار عجیب و غیره منتظره بوده و هست و بعید نیست به این تلقی دامن بزند که جناب ایشان از اشراف کافی و لازم بر موضوعات جاری در حوزه مسئولیت خویش برخوردار نیستند!

شریعتمداری که با فارس گفتگو می کرد، با اشاره به سخنان امیر عبداللهیان افزود: اکنون این سئوال از آقای امیر عبداللهیان در میان است که اگر آنگونه که به درستی اعلام کرده اید « بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد » چگونه می توان امنیت کشور و مردم این مرز و بوم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد؟!

شریعتمداری تصریح کرد: ممکن است بفرمائید هرگز چنین نظری نداشته اید! در این صورت، طرح آن به چه معنی است و با کدام انگیزه صورت گرفته است؟! تا آنجا که بلافاصله بعد از مصاحبه جنابعالی خبرگزاری های خارجی از تصمیم ایران برای موافقت با باقی ماندن سپاه در لیست گروه های تروریستی خبر دادند! و از جمله ایندیپندنت با این تیتر به استقبال از مصاحبه شما رفت « اشاره امیر عبداللهیان به احتمال کوتاه آمدن ایران از شرط خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی»!

وی خطاب به وزیر خارجه گفت: اشاره فرموده اید که فرماندهان عالی رتبه سپاه اعلام کرده اند که « اگر به نقطه ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد» ! و از آن با عنوان « اوج از خود گذشتگی و ایثار سپاه یاد کرده اید» ! که باید گفت: اولاً انتساب این سخن به فرماندهان سپاه با هیچ یک از ویژگی های بارها شناخته شده فرماندهان سپاه همخوانی ندارد! و به یقین برداشت خطائی داشته اید! و ثانیاً فرماندهان سپاه به خوبی می دانند که سپاه پاسداران به عنوان امانت الهی و ملی در اختیار آنان است و اظهارات جنابعالی اتهام به برجسته ترین مدافعان اسلام و ایران است. ثالثاً؛ از خود گذشتگی فرماندهان سپاه در مقاومت جانانه آنها در برابر دشمنان و دفاع ایثارگرانه از جان و مال و ناموس و خاک پاک ایران است.

شریعتمداری تاکید کرد: اشتباه دیگر حضرتعالی آن است که « تسلیم » را به خطا « ایثار » نامیده اید و بدتر این که این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده اید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: انتظار آن است که فرماندهی محترم سپاه با اعلام نظر سریع و صریح خود؛ اظهارات وزیر محترم امور خارجه را اصلاح کنند.

گفتنی است؛ وزیر امور خارجه امروز در بخشی از مصاحبه خود با شبکه خبر صدا و سیما گفته است: « آنچه که برای ما مهم است این است که بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد. ما در این رابطه پیام هائی را با آمریکا تبادل کرده ایم. لذا این یکی از موضوعاتی است که همچنان در دستور کار ماست. البته مقامات عالی رتبه سپاه در کشور به ما در وزارت امور خارجه یک نکته ای را همواره یاد آوری می کنند. آنها می گویند شما در راستای منافع کشور هر آنچه که لازم است انجام دهید و اگر به نقطه ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد. این را می گویند، به نظر من در واقع به نوعی مقامات عالی سپاه دارند از خودگذشتگی نشان می دهند و ایثارگری خودشان را به حد اعلی می رسانند که می گویند اگر واقعا دیدید جمع بندی این است که منافع کشور در این توافق دارد حاصل می شود، اصلاً شما موضوع سپاه پاسداران جزو اولویت هایتان قرار نگیرد»!