العالم نوشت: سازمان الحشدالشعبی با پشتیبانی نیروی هوایی عراق، عملیات پاکسازی سه استان این کشور را از عناصر تروریستی داعش آغاز کرد.

آغاز عملیات الحشدالشعبی در عراق
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الحشدالشعبی و دیگر نیروهای مسلح عراق امروز عملیات امنیتی-نظامی گسترده ای را با هدف مبارزه با تروریسم در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین و الانبار آغاز کرده اند.

نیروهای الحشدالشعبی با پشتیبانی فرماندهی دفاع هوایی و همراهی نیروهای ارتش، اقدام به پاکسازی این استان ها از گروهک‌ های تروریستی و همچنین انهدام مخفی‌گاه‌ های آنها کرده اند.

این عملیات با هدف تامین امنیت و ثبات در مناطق مورد تهدید و محل حضور تروریست‌ها در مناطق مشترک بین سه استان نینوا، صلاح‌الدین و الانبار اجرا شده است.

عملیات کنونی در حالی انجام می‌شود که بیش از یک سال است عراق با افزایش حملات مسلحانه همانند فعالیت‌ های تروریستی داعش مواجه شده است، حملاتی که در استان‌ های کرکوک و صلاح الدین در شمال و دیالی در شرق این کشور بیشتر بوده و باعث شده‌ است این مناطق به «مثلث مرگ» مشهور شوند.

به رغم نابودی تروریسم در عراق، گروهک‌ های داعشی همچنان در برخی استان‌ های شمالی و شرقی این کشور فعالند و دولت بغداد طی زمان‌بندی‌ های مختلف تلاش می‌کند از طریق عملیات‌ های نظامی و امنیتی، تروریست‌ های باقی‌ مانده را سرکوب کند.