سرمربیان تیم های لیگ برتری که سابقه بازی در استقلال را دارند، تاکنون 16 امتیاز از پرسپولیس گرفته اند.

اتحاد بی‌سابقه مربیان استقلالی علیه  گل محمدی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، توقف برابر هوادار بدترین خبر ممکن برای پرسپولیس بود. در روزی که سرخپوشان امیدوار بودند دست پر از زمین مسابقه خارج شوند و در صورت توقف احتمالی استقلال، اختلاف امتیازی با این تیم را جبران کنند، اما این تیم برابر هوادار متوقف شد تا بهترین فرصت برای تیم مجیدی آماده شود و آنها در پی افزایش اختلاف امتیازی خود با رقیب دیرینه باشند.

رضا عنایتی که امسال هوادار را از دسته یک به لیگ برتر رساند، در هر دو بازی رفت و برگشت توانست شاگردان یحیی گل محمدی را متوقف کند و پرسپولیس هیچ پیروزی برابر هوادار کسب نکرد. مسئله ای که در جا ماندن این تیم و افزایش فاصله امتیازی با استقلال تأثیر فراوانی داشت.

این مسئله زمانی نمود بیشتری پیدا می کند که بفهمیم استقلال برابر هوادار توانست هر 6 امتیاز کامل را از آن خود کند ولی پرسپولیس مقابل تیم رضا عنایتی 4 امتیاز از دست داد که شاید توقف روز گذشته این تیم، منجر به از دست رفتن عنوان قهرمانی برای پرسپولیس شود.

رضا عنایتی که در ابتدای فصل با هوادار نتایج خوبی نمی گرفت، تیمش رفته رفته شرایط بسیار خوبی را در پیش گرفت و به یک تیم پرتلاش تبدیل شد. او در بازی رفت برابر پرسپولیس به تساوی 2 - 2 رسید و روز گذشته نیز مقابل تیم گل محمدی به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت تا کاپیتان سابق استقلال از پرسپولیس، 4 امتیاز گرفته باشد.

البته عنایتی تنها سرمربی استقلالی نیست که توانسته است در لیگ بیست و یکم از پرسپولیس امتیاز بگیرد. امیر قلعه نویی که پرافتخارترین سرمربی ایرانی تاریخ لیگ برتر به شمار می رود و هر 3 قهرمانی استقلال با حضور او روی نیمکت آبی پوشان حاصل شده، امسال سرنوشتی مشابه عنایتی داشت. او هر دو بازی رفت و برگشت را به تیم مجیدی باخت اما برابر پرسپولیس به دو نتیجه تساوی رسید تا او نیز از یحیی گل محمدی 4 امتیاز گرفته باشد.

امیر قلعه نویی بازی رفت را با حکم کمیته انضباطی و بازی برگشت را با نتیجه 2 بر یک به استقلال باخت اما برابر پرسپولیس به دو تساوی رسید. او در آزادی و سیرجان مقابل شاگردان گل محمدی به نتیجه مساوی یک - یک رسید تا یکی از موانع مهم در راه صدرنشینی این تیم بوده باشد. کسب 4 امتیاز از سرخپوشان تهرانی، نتیجه تقابل های ژنرال و پرسپولیس بوده است.

علیرضا منصوریان دیگر سرمربی استقلالی است که توانست از سد پرسپولیس عبور کند. هر چند که او دیدار رفت را به سرخپوشان واگذار کرد اما در آبادان دست به کار بزرگی زد و با 2 گل توانست پرسپولیس را شکست دهد تا داشعلی آبی ها نیز 3 امتیاز از رقیب مستقیم آبی ها برای کسب عنوان قهرمانی گرفته باشد.

علیرضا منصوریان در بازی رفت و در تهران، بازی را به پرسپولیس واگذار کرد اما در دیدار برگشت کمتر کسی انتظار داشت تا تیم او با نتیجه 2 بر صفر از سد سرخپوشان پایتخت عبور کند. او تنها کاپیتان سابق استقلال است که توانسته است امسال پرسپولیس را شکست دهد.

چنانچه رسول خطیبی را به دلیل حضور کوتاه مدت در استقلال و پوشیدن پیراهن این تیم در زمره مربیان استقلالی به حساب بیاوریم، او نیز امسال توانست نخستین شکست پرسپولیس در لیگ برتر را رقم بزند و به همراه آلومینیوم در بازی رفت از سد تیم یحیی گل محمدی عبور کرد.

رسول خطیبی رسالت سال گذشته اش را در لیگ امسال نیز تکرار کرد. او باز هم اولین شکست فصل پرسپولیس را در اراک رقم زد و توانست از سد تیم یحیی گل محمدی عبور کند. البته نیم فصل دوم برای او خوب پیش نرفت و در بازی برگشت برابر این تیم تن به شکست داد و سهم او از تقابل هایش با پرسپولیس، 3 امتیاز بود.

و بالاخره اینکه داوود سیدعباسی دیگر بازیکن سابق استقلال به همراه تیم قعرنشین شهرخودرو، یکی از غیرمنتظره ترین نتایج لیگ را رقم زد و در مشهد برابر پرسپولیس به نتیجه تساوی یک – یک رسید. اتفاقی که سبب شد تا گل محمدی 2 امتیاز را نیز در مشهد به جا بگذارد.

پیروزی راحت در مشهد، انتظار هواداران پرسپولیس از این تیم در دیدار برابر شهرخودرو بود. اما تیم داوود سیدعباسی که بدون پیروزی و در قعر جدول بود، یکی از غیرمنتظره ترین نتایج لیگ بیست و یکم را رقم زد و یک تساوی ارزشمند برابر سرخپوشان به دست آورد و 2 امتیاز از این تیم گرفت.

به هر شکل پرسپولیس در حالی امروز 5 امتیاز از استقلال عقب افتاده که اگر آبی پوشان امشب موفق به شکست پیکان شوند، این اختلاف به عدد 8 می رسد. سرمربیان لیگ برتری که سابقه بازی در استقلال را دارند، در لیگ بیست و یکم و در مجموع 16 امتیاز از پرسپولیس گرفتند و تیم یحیی گل محمدی در این 9 تقابل، تنها 11 امتیاز به دست آورد که این مسئله یکی از دلایل اصلی واگذاری صدر جدول به تیم فرهاد مجیدی بوده است.