پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است یارگیری نامناسب باعث عدم نتیجه گیری پرسپولیس در لیگ بیست و یکم شده است.

منافی: همه چیز را گردن داوری و فدراسیون نیندازید.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جواد منافی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره تساوی روز گذشته پرسپولیس مقابل هوادار گفت: بازی برای هر دو تیم حساس بود؛ شرایط جدول طوری بود که پرسپولیس نباید امتیاز از دست می‌داد و انتظار می‌رفت که بتواند با یک بازی خوب، هجومی و با برنامه سه امتیاز بازی را بگیرد. پرسپولیس بازی را خیلی خوب شروع کرد و به خوبی خلق موقعیت کرد اما از موقعیت هایی که به دست آورد به خوبی استفاده نکرد. از دقیقه ۲۰ بازی متعادل شد و تیم هوادار هم چند موقعیت داشت. در نیمه دوم هم پرسپولیس می‌خواست از جناحین حمله کند اما دفاع تیم هوادار بازی با بست و این اجازه را نداد.

او ادامه داد: در نیمه دوم بازی خیلی درگیرانه بود؛ بازیکنان هر دو تیم، به خصوص پرسپولیس خیلی عصبی بازی می‌کردند و استرس زیادی هم داشتند و به همین دلیل نتوانستند مثل بازی های گذشته در وسط زمین و با پاس های زیاد دنبال کنند و خیلی راحت توپ و موقعیت از دست دادند. در پایان بازی هوادار موقعیت هایی داشت که حتی می‌توانست به گل برسد.

منافی با اشاره به شرایط استقلال و پرسپولیس در صدر جدول عنوان کرد: این مساوی برای پرسپولیس حکم باخت را داشت چون اگر استقلال امروز ببرد شرایط خیلی بهتری پیدا می‌کند و ما عملا قهرمانی را از دست می‌دهیم. ما در طول فصل امتیازات زیادی را از دست دادیم و در حال حاضر هم مشخص است تیم از نظر روانی تحت فشار است و شرایط آرمانی ندارد. بازی مستقیم مقابل استقلال فرصت خوبی بود که بتوانیم از بحران خارج شویم و فاصله امتیازمان را با استقلال به ۳ برسانیم و به شرایط مناسبی دست پیدا کنیم اما این بازی را هم به اشتباه کادرفنی و بازیکنان از دست دادیم و به همین دلیل فشار روی تیم زیاد است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد انتقاداتی که بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس وارد می‌شود گفت: در هر صورت همه می‌دانیم تعدادی بازیکنانی که امسال جذب شدند، بازیکنان تاثیرگذاری نبودند‌. بازیکنانی که جذب پرسپولیس می‌شوند باید بزرگ و در حد تیم ملی باشند اما خیلی از بازیکنانی که امسال جذب شدند نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و ما می‌ببینیم که پرسپولیس هنوز در خط حمله و دفاع دچار مشکل است و نبود بازیکن خلاق و خوب به تیم لطمه می‌زند. اینکه یارگیری خوبی انجام نشد به کادرفنی برمی‌گردد.

منافی در واکنش به این مسئله که برخی دلیل عدم نتیجه گیری پرسپولیس را داوری و مسائل خارج از زمین می‌دانند بیان کرد: مشکلات داوری امسال برای پرسپولیس و سایر تیم ها زیاد بوده اما نمی‌شود همه چیز را گردن داور و فدراسیون و بقیه انداخت. ما اگر در بازی هایی مثل شهرخودرو و هوادار و... امتیاز از دست نمی‌دادیم و از موقعیت هایی که در بازی های مختلف داشتیم به خوبی استفاده می‌کردیم، چنین صحبت هایی مطرح نمی‌شد. مشکلات داوری همیشه بوده و خواهد بود اما ما باید بپذیریم امسال شرایط آرمانی نداشتیم و می‌توانستیم بهتر از اینها کار کنیم و اگر کمی باهوش بودیم می‌توانستیم ششمین قهرمانی را به دست بیاوریم‌.

او در پایان گفت: ما باید سعی کنیم در ادامه فصل بازی های بهتری ارائه بدهیم؛ با توجه به اینکه جام حذفی را در پیش داریم، رتبه دوم در لیگ هم نتیجه بدی برای ما نیست. ما باید محکم در مسابقات جام حذفی حاضر شویم که با قهرمانی در آن جام، بتوانیم دل هواداران را به دست بیاوریم. البته این کار هم مستلزم این است که همه بازیکنان با یکدیگر متحد باشند تا با ارائه بازی های خوبی فصل را به پایان برسانند.