همچون گذشته جریان استکبار و تکفیری های تربیت شده آنها نمی توانند بر استحکام نظام جمهوری اسلامی و آرامش حاکم بر ملت ایران حتی تکانی وارد کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر طبق اطلاعات منتشر شده مسئولان پیرامون جنایت علیه سه طلبه جهادگر در حرم رضوی می توان نکاتی را در تائید پروژه بودن این عمل تروریستی مطرح کرد؛ هرچند که مسئولان تاکنون در این باره اظهار نظر خاصی نداشته اند:

یک: سه روز پیش از جنایت در حرم، دو طلبه در استان گلستان مورد سوءقصد قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند. این فاصله زمانی سه روز و تعمد بر نوع افراد انتخابی و تعداد افراد مورد سوءقصد، نکته خوبی در تائید پروژه بودن این جنایات است.

دو: بعد از خروج آمریکا، حکمرانی طالبان و آشفته تر شدن اوضاع افغانستان، جدای از مهاجرین حاضر در ایران، حداقل یک میلیون افغانستانی وارد ایران شده اند. بحث مهاجرت ها و مشکلات ناشی از اتباع خارجی در ایران هم همواره حساسیت برانگیز بوده و در چند وقت اخیر هم این حساسیت بیشتر شده است. ملیت فرد ضارب که اتفاقا افغانستانی بوده و با لباس محلی هم این کار را انجام داده است می تواند دلیل دیگری بر پروژه بودن این جنایت ناظر به تحریک افکار عمومی ملت ایران باشد.

سه: اقدام به ترور در حرم امام هشتم و انتخاب سه فرد روحانی به عنوان نماد جریان شیعی نیز دلیل خوب دیگری است که می تواند نشانگر آن باشد که این ترور برنامه ریزی شده است. چرا که می شد این عمل تروریستی در خارج از حرم و نسبت به افراد دیگر انجام شود.

چهار: تحریک اختلاف شیعه و سنی هم امر جدیدی نیست. خصوصا آنکه در چندسال اخیر سرویس های اطلاعاتی دشمن علاوه بر تلاش برای برهم زدن وحدت و تشدید اختلافات، به واکنش شیعیان انگلیسی هم به طور جدی برای اجرای پروژه حساب کرده اند.

پنج: خدشه بر امنیت ایران و لکه انداختن برحریم امن رضوی را هم می توان جزو سایر اهداف این پروژه دانست.

شش: این اقدام را اگر یک پروژه در نظر گرفت می توان گفت که شاید واکنشی از سوی صهیونیست‌ها و رژیم های مرتجع منطقه (نظیر آل سعود) در اثر عصبانیت به دلیل آخرین اقدامات موثر جبهه مقاومت باشد.   

تفاسیر فوق می تواند نشانگر این باشد که جنایت در حرم رضوی فکر شده و برنامه ریزی شده است و در این صورت همچون گذشته جریان استکبار و تکفیری های تربیت شده آنها نمی توانند بر استحکام نظام جمهوری اسلامی و آرامش حاکم بر ملت ایران حتی تکانی وارد کنند.

این نکته را باید در انتها یادآوری کرد که این موارد صرفا گمانه زنی و تحلیل شواهد است و باید منتظر اظهارنظر رسمی کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی بود.