پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نایب رئیس اول کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و سایر نهادهای دولتی با پیش‌نویس جدید طرح موافق هستند و این مساله را در جلسات داخلی کمیسیون اظهار کردند و موافقت خود با طرح را اعلام کردند. 

سید علی یزدی‌خواه، نماینده تهران در گفت‌وگو با عصر ایران با اشاره به نامه نمایندگان برای بازگشت طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی به صحن مجلس، گفت: تعداد اسامی این نامه دقیق نیست و بسیاری از اسامی تکراری است، ولی باز هم با ۱۵امضا طرح می‌تواند به صحن برگردد. 

آیین‌نامه داخلی می‌گوید طرحی که در مجلس مصوب نمی‌شود تا شش ماه دیگر نمی‌توان آن طرح را ارائه کرد، اما در مورد طرحی که در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود، آیین‌نامه سکوت کرده؛ یعنی ابهام دارد که نمایندگان یک‌بار می‌توانند درخواست برگشت به صحن بدهند یا چندبار می‌توانند تقاضا دهند؟ الان حداقل بار دوم است که نمایندگان در‌خواست برگشت طرح صیانت را از کمیسیون مشترک به صحن دادند و اینکه طرح به صحن بیاید بستگی به نظر هیات رئیسه دارد. 

طرح از ۳۷ماده به ۲۱ماده تقلیل پیدا کرد و بسیاری از مواد آن حذف شد؛ موادی که تعارضی داشت حذف شد و البته هنوز هم قابل اصلاح است چراکه هنوز نه کلیات و نه جزئیات آن مصوب نشده است.