کارشناس هواشناسی گفت: ساعات پایانی شب گذشته از شدت توده‌های گردوخاک کاسته شد اما از امروز باز هم شاهد تشدید توده‌های گرد و خاک در تهران و بسیاری از مناطق کشور خواهیم بود

گرد و خاک همچنان مهمان ناخوانده تهران و سایر شهر‌های کشور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کارشناس هواشناسی گفت: ساعات پایانی شب گذشته از شدت توده‌های گردوخاک کاسته شد اما از امروز باز هم شاهد تشدید توده‌های گرد و خاک در تهران و بسیاری از مناطق کشور خواهیم بود.

آقای امیر حسین سرکرده گفت:  امروز در تهران علاوه بر تشدید توده‌های گردوخاک شاهد وزش باد شدید و بارش پراکنده باران خواهیم بود و این وضعیت در بسیاری از شهرهای کشور هم رخ خواهد داد. 

براساس گزارش سازمان هواشناسی دیروز  وضعیت تهران و بسیاری از شهرهای قرمز به دلیل ورود توده‌های گردوخاک به مرز اضطرار و خطرناک رسیده بود.

دیروز شاخص آلودگی هوای تهران در حالتی بی‌سابقه با ثبت رکورد ۴۹۱ واحدی، پایتخت کشورمان را به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان در صدر شهر‌های آلوده قرار داده بود اما میانگین شاخص آلودگی هوای تهران هم‌اکنون روی عدد ۱۷۷ واحد است و البته همچنان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

وقوع گرد و خاک در تهران امروز نیز با شدت کمتر حاکم است اما طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته فردا آسمان پایتخت خالی از گرد و خاک خواهد بود. 

با این حال، در نوار غربی کشور با توجه به اینکه منبع عمده این گرد و خاک از عراق و سوریه بوده است، وقوع این شرایط با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی امروز برای ۱۸ استان کشور از جمله در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی کرده است.

انتظار می‌رود با فعالیت این سامانه در استان‌های مذکور از حجم توده گردوخاک در کشور کاسته شود.

به گفته آقای صادق ضیائیان مدیرکل مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی، هم اکنون ما شاهد تداوم وضعیت گرد وخاک در کشور هستیم و میزان شاخص آلودگی به دلیل افزایش گردوخاک در ساعات بعد از ظهر تشدید می‌شود چراکه گردوخاک‌های محلی هم به آن اضافه خواهد شد.