گاهی به دیدار حیاتی یک‌شنبه ۱۰ اپریل میان غول‌های این دوره فوتبال انگلستان، منچستر سیتی و لیورپول، گواردیولا و کلوپ؛ دیداری که احتمالا قهرمان لیگ را تعیین خواهد کرد.

تعیین قهرمان در حساس‌ترین بازی سالن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه ، امیرحسین صدر در مطلبی ویژه به استقبال نبرد بزرگ یک‌شنبه فوتبال انگلیس رفته است‌.

بندهای کفش خود را محکم ببندید، ناخن نجوید، دست‌هایتان را روی صندلی‌هایتان کنترل کنید. هوار نکشید و پاهایتان را نکوبید. چه در خوایت بی حاصلی!، مگر امکان دارد؟ زیرا امروز طی ۹۰ دقیقه نفس‌گیر شاهد برخورد بهترین پاس دهندگان فوتبال جهان با بهترین پرس کنندگان دنیای فوتبال جهان خواهیم بود.

منچسترسیتی سه گانه می خواهد و لیورپول چهار گانه، و این ممکن است اولین جدال از سری نبرد های بین این دو تیم در این فصل باشد؛ اول در لیگ برتر، هفته آینده در نیمه نهایی جام حذفی و شاید ماه آینده در لیگ قهرمانان اروپا. شروع این سه‌گانه بالقوه یک نمایش تمام و عیار فوتبالی با سرعتی بالا در ورزشگاه اتحاد خواهد بود. هیچ یا همه‌چیز!

سیتی با پاس های نرم، کوتاه و تیز خود به دنبال تسلط بر بازی خواهد بود و لیورپول با پِرِس خود سعی خواهد کرد تا حریف خود را محبوس و خفه کند، همان‌طور که در بازی رفت در آنفیلد تا حدی انجام داد. آن مسابقه با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید و جالب اینکه سیتی کمترین مالکیت و کمترین پاس موفق فصل را به ثبت رساند. ایا لیورپول با پرس مقتدرانه قادر خواهد بار دیگر سیتی را به بند کشد؟. تمامی تیم به رهبری فرمانده‌شان ویرجیل ون دایک آنقدر جلو‌ می کشد که همگی لیشتر در میانه زمین به‌چشم می‌آیند، و این حریفان را برای حفظ  توپ بسیار آزار می‌دهد.

اما سیتی به دلیل اشاره شده استایل و شیوه بازی خود را تغییر نخواهد داد. آرامش خود را حفظ خواهد کرد، به پاس دادن ادامه خواهد داد، به تلاش برای شکست دادن آن فشار قوی و ممتد، زیرا این چیزی است که آنها برای انجام آن تحت نظر بهترین مربی جهان، به قول کلاپ، آموزش دیده‌اند. اگر سیتی بتواند این کار را با موفقیت انجام دهد و موقعیت‌ و شانس‌هایی با بازیکنانی مانند کوین دی بروین و برناردو سیلوا که از خط میانی برای پشت سر گذاشتن خط دفاعی دائما می‌دوند، لیورپول به دام خواهد افتاد. این از حرکات کلیدی بازی خواهد بود. پاس فیل فودن جوان و خوش آینده و گل دی بروین معمولا معرکه باعث شد تا سیتی در نهایت در اواسط هفته برابر اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی دست پیدا کند.

بازیکنان فوق العاده بسیاری در زمین حضور خواهند داشت که می توانند در یک لحظه جادویی گره دیدار را تمام و کمال باز کنند.

هیچ‌یک از ما نباید این رقابت را سطحی تلقی کنیم و به جهت تلاش کنیم جبهه بگیریم و سمت و سوی خود را انتخاب کنیم. این دو تیم بی‌شک در تاریخ فوتبال اروپا جای ویژه خود را به‌دست اورده اند. قدرت یکسان با سبک‌های مختلف. زیر نظر مربیان برجسته‌ای با نام‌های گواردیولا و کلوپ که همیشه برای چالش و ثبت «بهترین بودن» زندگی می‌کنند. عامل محرکه روزگار آن ها همین است.

گواردیولا و کلوپ برای همیشه در لیگ برتر نخواهند بود، بنابراین تا می توانید از این نبردهای حماسی بین این‌دو و سیتی و لیورپول لذت ببرید. در این رقابت جدید بین سیتی گواردیولا و لیورپول کلوپ، به نظر می‌رسد احترام بسیار سالم‌تری در مقایسه با فرگوسن و ونگر و نمونه‌های مشابه وجود دارد.

بیاد ندارم، از زمان حضور بیل شنکلی در لیورپول، بسیاری از مربیان آمده‌اند… و رفته‌اند، اما به نظر نمی‌رسد که هیچ‌کدام به اندازه کلوپ به باشگاه و هواداران آن این‌گونه متصل باشد. او روی نبض بازیکنان، هواداران و تمامی شهر و طرفداران فوتبال حرکت می‌کند.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول با اشاره به دیدار با سیتی و امکان دستیابی به چهارگانه، این موارد را "سور رئال"و "غیرممکن" خواند. اما اذعان کرد؛ کسب عنوان قهرمانی انگلستان و برگزاری جشن با Scouse و هواداران معنای دیگری خواهد داشت. اشاره کلاپ به قهرمانی دو سال پیش لیورپول بعد از ۳۰ سال بود و وقوع کورونا پاندمیک در جهان و‌ عدم حضور تماشاگران در استادیوم. با این حال، یورگن کلوپ خیلی بعید می داند که آنها چهار جام را کسب کنند.

قرمزها در این فصل و پیش از این در کارابائو کاپ قهرمان شده‌اند و در مراحل آخر لیگ قهرمانان و جام حذفی هستند، در حالی‌که در حال حاضر فقط یک امتیاز از سیتی در لیگ برتر فاصله دارند.

یورگن کلوپ تاکید کرده است که لیورپول شانس جدی برای کسب چهار‌گانه تاریخی ندارد و مدعی شد که حتی پیروزی در رقابت‌های باقی‌مانده در جام‌های مختلف امری محال است. کلوپ معتقد است که نباید انتظار داشت که تیمش در هفته‌های آینده به جام‌های خود اضافه کند.

"ما همچنان در این اطراف هستیم و مردم فکر می‌کنند ما توانایی انجام این کار را داریم و این فوق العاده است. بودن است که اهمیت دارد"

کلوپ در مصاحبه با BT Sport در جواب به سوال پیتر کراچ، مهاجم سابق لیورپول که از او پرسید؛ آیا لیورپول شانس واقعی برای کسب چهار جام در یک فصل را دارد؟ 

قاطعانه پاسخ داد؛ تیم سیتی پپ شانس بیشتری در مسیر سه‌گانه خود از لیورپول دارد.

"نه، این واقع بینانه نیست، و هرگز هم نبوده است. فکر نمی‌کنم هیچ‌کس تا به حال موفق به کسب چهارگانه شده باشد، در انگلستان نه، و نمی‌دانم در هیچ کشوری این اتفاق افتاده است یا خیر. شما نمی‌توانید آن را برنامه ریزی کنید. فشردگی برنامه بازی‌ها و مسابقات ممتد و دائمی واقعا کار را سخت می‌کند. اگر در لیگی مثلا ۲۰ امتیاز جلوتر هستید، مسیر راه هموار‌تر می‌شد. اما برای ما شرایط فرق می‌کند، در هر بازی باید به دنبال همه چیز باشیم، فقط پیروزی و این باعث می‌شه که واقعاً بعید باشه. ما اولین جام موجود فصل رو تصاحب کردیم، به همین دلیل تنها تیمی هستیم که می‌توانیم چهار گانه را ببریم، اما سیتی خود مدعی سه‌گانه است. هر بازی یک فینال محسوب می‌شه، فینال پشت فینال، فینال پشت فینال"

کلوپ افزود: "اگر فقط بتونیم در یک رقابت دیگر در این فصل جامی ببریم عالی خواهد بود اما هنوز این را هم نمی‌دانیم و از آن مطمئن نیستیم"

لیورپول در سال ۲۰۲٠ به انتظار ۳٠ ساله خود برای قهرمانی در لیگ پایان داد، اما به دلیل همه گیری کووید ۱۹ مجبور شد در آنفیلد بدون هواداران جشن بگیرد.

به نظر می‌رسد این بار سیتی را تا حد زیادی تحت‌فشار قرار دهند، اگرچه آمار نتایج در اتحاد چنگی به دل نمی‌زند.

دیدار ۱۰ اپریل، این دو تیم بالقوه برای قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و لیورپول می‌داند که با پیروزی در اتحاد از رقیب خود پیشی خواهد گرفت.

جالب است کلوپ پنهان نکرده است که به دنبال قهرمانی مجدد در لیگ برتر است، اما دلیل ان شیرین تر از خود قهرمانی خواهد بود؛ این بار با حضور هواداران در آنفیلد استادیوم، قبل از ترک او از  لیورپول، ضمن انکه رکورد از دست رفته تعداد قهرمانی با یونایتد ٢٠-٢٠ خواهد شد. رکوردی که سالیان سال در اختیار لیورپول بود تا اینکه فرگوسن لیگ برتر را به تسخیر خود و یونایتد در آورد.

«قهرمانی بدون هواداران خوب بود، اما شدیدا مایلم یک بار در زندگی‌م در لیورپول با هواداران قهرمانی را جشن بگیرم. برای من پایکوبی و شادی تاریخی با هواداران همه معنای فوتبال را در دل خودش خواهد داشت»

سیتی و لیورپول، هر کدام سعی خواهند کرد با انجام بازی همیشگی خود و نه هیچ‌کس دیگری، با پیروزی از زمین خارج شوند.

دیدار استادان پاس با ظاهر و شکل منچسترسیتی و پادشاهان پِرِس کردن در شمایل لیورپول.