برای ساکت الهامی سرمربی نساجی مسابقه مقابل استقلال یک موهبت همیشگی است. او به طرز عجیبی به تیم فرهاد مجیدی نمی‌بازد.

هیس آقا ساکت دارد صحبت می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، بعد از صحبت های الهامی با دوربین شبکه سه و برنامه فوتبال برتر، او در نشست مطبوعاتی حاضر شد تا به سوال خبرنگاران پاسخ بدهد. الهامی که دو بازی با کسب دومین جام حذفی زندگی حرفه‌ای اش فرصت دارد، در ابتدای مصاحبه به تمجید از استقلال پرداخت اما سپس با یکی از خبرنگاران دچار اختلاف نظری درباره شکل بازی نساجی شد.

سوالات خبرنگاران و صحبت های سرمربی نساجی را در ادامه بخوانید:

* صحبت های ابتدایی؟

واقعا بازی خیلی سخت و پرفشاری بود. می‌دانستیم که چقدر این بازی سخت است و بچه ها را از سختی این بازی آگاه کرده بودیم اما از طرفی می‌دانستیم که در جام حذفی اگر گل نخوری، می‌توانی برنده بازی باشی. من اول به هر دو تیم تبریک می‌گویم و برای مجموعه استقلال و آقای فرهاد مجیدی خسته نباشید عرض می‌کنم و برای آنها در ادامه راه آرزوی موفقیت دارم و آرزویم این است که قهرمان لیگ برتر شوند. اگر بخواهم در مورد بازی صحبت کنم باید بگویم نیمه اول یک بازی پایاپای بود که در ۱۰-۱۵ دقیقه اول استقلالی ها تحت تاثیر جو ورزشگاه روی بچه های ما فشار آوردند؛ حدود دو سال بود که تماشاگر در استادیوم نبود. فکر می‌کنم بالای ۵۰ هزار نفر بود و این نوید یک فوتبال خوب را می‌دهد تا مردم لذت ببرند. طرفداران ما از قائمشهر، مازندران، ساری، گیلان و کل شمال آمده بودند و همه استقلالی ها هم آمده بودند؛ از دماغ کسی خون نیامد و همه از فوتبال لذت بردند‌. شور و اشتیاقی که در بازی امروز بود، ۲-۳ سال بود من ندیده بودم و آخرین بار در بازی تراکتور با پدیده دیده بودم. امروز واقعا از تماشاگران‌ لذت بردم. درست است که ما در بازی امروز پیروز شدیم اما معتقدم رکورد آقا فرهاد پابرجاست و آقا فرهاد در ۲۶ بازی نباخت چون بحث امروز پنالتی بود و پنالتی در اتفاقات است. ما در این قضیه شانس آوردیم. خدا را شکر می‌کنم؛ اتفاقاتی که برای ما رقم خورد اتفاقات خیلی خوبی بود و نباید ببالیم که الان استقلال را بردیم. استقلال در ۳۰-۴۰ دقیقه پایانی فشار زیادی روی دروازه ما وارد کرد و باید واقع بین باشیم. از اینکه جانانه دفاع کردیم و موقعیت آنچنانی به استقلال ندادیم خیلی خوشحالم. یک بازی تاکتیکی داشتیم و اگر به تعویض ها هم نگاه کنید متوجه این مسئله می‌شوید. چیزی که برایم مهم بود طرفداران‌مان بودند که حداقل الان با دل شاد و روحیه خوب به شهرشان برمی‌گردند.

* شما سال گذشته هم موفق شدید با تراکتور استقلال را شکست بدهید؛ راز موفقیت شما چیست؟

جام حذفی است. در تراکتور هم تیم ما واقعا خوب بود اما الان درباره این بازی صحبت می‌کنیم. در آن بازی هم ما خوب بودیم و هم استقلال اما اتفاقات به نفع ما رقم خورد. کمااینکه امروز هم این اتفاق افتاد. اینها جذابیت های فوتبال است؛ شاید زمان دیگری استقلال ما را ببرد. الحق و الانصاف اگر نگویم موقعیت هایش بیشتر از ما بود گزاف گفته‌ام. موقعیت های استقلال از ما بیشتر بود و باید واقع بین باشیم. به فرهاد مجیدی و سردار آجورلو تبریک می‌‌گویم؛ تیمی ساخته‌اند که واقعا گل نمی‌خورد. بعد از سه بازی که یک ماراتن ۳۰۰ دقیقه ای بود، دو تیم نتوانستند به هم در جریان بازی گل بزنند و این نشان می‌دهد که چقدر تیم استقلال گردن کلفت و خوب است. فرهاد رفیق، عزیز و برادر من است و برای او آرزوی موفقیت دارم. فوتبال است و شاید بازی بعد هم آقا فرهاد بزند. من فوتبال را اینطور نمی‌بینیم که بگویم ما بردیم؛ بازی هایی هم بوده که ما با پرسپولیس بازی کرده‌ایم و آقا یحیی ۲-۳ بار ما را برده است. این طبیعت فوتبال است و چیزی از ارزش های آقا فرهاد کم نمی‌کند؛ کمااینکه امروز تیمش فوق‌العاده بود.

ما پنج ماه دیگر   قرار است به جام جهانی برویم. ما در دو هفته دو بازی دیدیم؛ یکی بازی امشب و یکی هم بازی پرسپولیس و هوادار که بازیکنان تیم ضعیف تر دائم در طول بازی خودشان را روی زمین می‌انداختند. در بازی امروز ۵-۶ بار این اتفاق افتاد. شما این سبک را می‌پسندید؟

اولا ما تیم ضعیفی نیستم و اگر ضعیف بودیم استقلال را نمی‌بردیم؛ سوالتان خطی است. دوما ما هر بازیکنی که زمین خورد را تعویض کردیم. اکبر صادقی زمین خورده و بیرون آمده؛ چه کار کنیم؟ همانجا دفنش کنیم؟ کریم اسلامی زمین خورد و تعویضش کردم. حسن نجفی زمین خورده‌. ما شش مصدوم داشتیم و تا ۱۲ ظهر نمی‌دانستیم چه کسی به بازی می‌رسد. شما که می‌گویید تیم های ضعیف تر بروید ببینید کدام تیم اکنون در فوتبال مالکانه در ایران در ردیف اول جدول است؟ یک تیم پیدا کنید که بیشتر از تیم من موقعیت داشته و بیشتر مالک بازی بوده است. این حرف را نزنید. من مخالف این هستم. شما فکر می‌کنید ما با خوابیدن بازی را بردیم؟

* ما قصد نداریم برد شما را لوث کنیم؛ برد خیلی مهمی بود که قطعا در کارنامه شما ثبت می‌شود ولی حرف این است که وقتی چنین اتفاقی در یک بازی می‌افتد که یک تیم ۱۰-۱۵ دقیقه روند بازی را می‌خواباند...

مگر من‌ گفتم بازیکن استقلال روی بازیکن من خطا کند که بازیکن من بخوابد؟ مگر من گفتم پشت هجده ما، فوروارد تیم استقلال روی دفاع من خطا کند؟ من که نگفتم. اگر توپ جای دیگری باشد و بازیکن من جای دیگری خوابیده باشد اینطور است. اگر کل بازی را ببینید ۵-۶ بازیکن از ما افتادند و ۵-۶ بازیکن از آنها. اگر شما بازیکنی آوردی که زمین خورد اما تعویض نشد این حرف را بزن. همه بازیکنانی که افتادند را تعویض کردم. من اصلا به این فوتبال اعتقاد ندارم و خواهش می‌کنم شما هم بازی امروز دو تیم را در این وادی نبرید.

* یکی از اتفاقات خوب لیگ امسال این بود که تغییر مربی نسبت به دوره های گذشته کمتر بود اما به نظر می‌رسد شاید دوباره این آمار بالا برود. شما هم چند بار استعفا داده‌اید. این مسئله را چطور می‌بینید؟

یک جاهایی می‌رسد که شما خسته می‌شوید و باید ریکاوری کنید. من نمی‌گویم که کارم خوب بود و استعفا دادم؛ قطعا ثبات بهترین کار است. این استعفا دادن ها واقعا کار خوبی نیست و کاری هم که من کردم کار خوبی نبود. من ناراحت نتیجه نبودم. یک جایی می‌رسد که شما باید خودت را تخلیه کنی؛ در بازی استقلال در فینال آن اتفاق افتاد و من شش ماه محروم شدم اما در ۳-۴ بازی گذشته ما خیلی ضرر کردیم. در بازی با پرسپولیس ۲-۱ بودیم و اگر گل دوم را می‌زدیم مساوی می‌شد. در بازی با فولاد کرنر نبوده اما کرنر گرفته، خطا نبوده اما خطا گرفته، سه نفر در آفساید بودند و گل زدند. من نمی‌توانم با اینها بجنگم‌ و مجبورم خودم استعفا بدهم و در خانه بنشینم تا حداقل من این فشار را تحمل نکنم. از طرفی داور ها هم الان فوق‌العاده هستند اما بحث بیشتر روی کمک داور هاست. ذوب آهن یک گل آفساید می‌خورد و فردا همان داور را محروم می‌کنند اما تیم من سه بازی ضرر کرده؛ گل سپاهان آفساید بوده، در بازی با گل گهر برای من پنالتی نمی‌گیرند. من چه کار کنم؟

* منظور من استعفای شما نبود.

من خودم را می‌گویم. می‌گویم خودم مجبور هستم فشارها را تحمل کنم و دیگر نمی‌توانم در سینه داور بروم. از ما گذشته است.

* به نظر شما صبر مدیران بیشتر شده که تغییر سرمربی کمتر شده است؟

بالاخره فوتبال ما یواش یواش به جایگاه خودش می‌رسد. شما کیفیت فوتبال ما را ببینید. در حال حاضر بازی های جام باشگاه های آسیا را می‌بینیم؛ من خودم دیشب بازی سپاهان را دیدم که اصلا حقش باخت نبود یا فولاد حقش مساوی نبود. فوتبال ما بر خلاف نظر دوستمان خیلی با کیفیت است و با اختلاف بهترین لیگ و بهترین تیم آسیا را داریم. اعتقاد من این است.

* البته غیر از امکانات...

امکانات سخت افزاری اصل اول است اما مدیران هم به مرور زمان به این می‌رسند.