احمد کریمی‌اصفهانی گفت: آمریکا به عنوان رأی استکبار جهانی به این سادگی‌ها از امیال زیاده‌طلبانه خود کوتاه نمی‌آید.

آمریکایی‌ها به سادگی‌ها کوتاه نمی‌آیند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با اعضای شورای عالی امنیت ملی دیدار داشت و توضیحاتی درباره روند مذاکرات ارائه کرد. گفته می‌شود در این جلسه مطرح شده که توافق نزدیک است اما پرسشی که در این بین به وجود می‌آید این است که با وجود تکرار این سخن از سوی مقامات چرا توافقِ قریب‌الوقوع امضا نمی‌شود؟

احمد کریمی‌اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مسائلی نزد افکار عمومی چه در داخل و چه در خارج از کشور وجود دارد که نتیجه نهایی به همین زودی‌ها حاصل می‌شود. مسئولان هم همین را می‌گویند به نظرم آنها هم قدری خوش‌باور هستند؛ درصورتی که این‌طورها که می‌گویند نیست و حتما آمریکا به عنوان رأی استکبار جهانی به این سادگی‌ها از امیال زیاده‌طلبانه خود کوتاه نمی‌آید. آمریکایی‌ها در گذشته به انحاء مختلف توانسته‌اند خواسته‌هایشان را به ما تحمیل کنند و فشار آورده‌اند و اکنون هم همین سیاست را در پیش دارند».

او ادامه داد: «برای آمریکایی‌ها سخت است که بپذیرند دولت کنونی ایران دیگر اهل باج‌دادن نیست و به همین دلیل مقاومت می‌کنند؛ به همین دلیل بعید است به این زودی یک توافق همه‌جانبه به دست آید».

این فعال سیاسی همچنین مطرح کرد: «دولت، مجلس، قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهادهای تصمیم‌گیر در کشور سراسر بر خواسته‌های به حق ملت ایران تأکید می‌کنند و مانند گذشته چندصدایی در کشور نداریم و همه می‌کوشند محورهای تعیینی از سوی رهبر انقلاب را محقق کنند؛ آنکه باید تمام تحریم‌ها یک‌جا لغو شود و این موضع برای آمریکایی‌ها سنگین است. البته من باور دارم فشاری که از سمت روسیه در حوزه انرژی بعد از جنگ اوکراین بر اروپایی‌ها ایجاد شده، شاید قدری مسیر رسیدن به مذاکرات را هموار کند».

کریمی‌اصفهانی در پایان گفت: «اینکه برخی نیروهای داخلی با روند مذاکرات مخالفت می‌کنند، قدری سخت‌گیرانه و به دور از منطق است زیرا تیم مذاکره‌کننده پر قدرت عمل کرده و از خط قرمزی خارج نشده است. به نظر من همه نمایندگان مجلس باید به دولت کمک کنند و بدانند که عرصه سیاست خارجی، عرصه پیچیده‌ای است و این طور نیست که طرف‌های غربی دست‌بسته نشسته باشند تا خواسته‌های ما را انجام دهند. نباید بر دولت فشار وارد کرد و همه باید بکوشیم که تک‌صدایی موجود در کشور حفظ شود زیرا از چندصدایی دشمن سود می‌برد».