در سالی که لیونل مسی و رونالدو دیگر در کورس رقابت توپ طلا نیستند، همه چیز مهیاست تا کریم بنزما به حق خود برسد.

مسیر هموار تا توپ طلا؛ تنها سه رقیب برای کریم بنزما
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در یک بازی دراماتیک توانست با وجود شکست 2-3 خانگی برابر چلسی راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شود. در این بازی رئال ابتدا سه گل عقب افتاد و با این نتیجه حتی برد 1-3 بازی رفت نیز به کمک نمی آمد ولی دقیقه 80 رودریگو روی پاس استثنایی لوکا مودریچ موفق به گلزنی شد تا کار به دو وقت اضافه کشیده شود. دقیقه ششم وقت اضافه اول بود که کریم بنزما روی ارسال وینیسیوس توانست با ضربه سر برای دومین بار دروازه چلسی را باز کند و همین نتیجه در نهایت حکم به صعود رئال داد.

صعود رئال به نیمه نهایی مسیر کریم برای رسیدن به توپ طلای 2022 را نیز هموارتر کرد. هرچند او شب گذشته درخشش دو بازی گذشته را نداشت(هت تریک برابر پی اس جی و چلسی) با این حال یک ضربه سر او به تیر خورد و گل تعیین کننده بازی را نیز به ثمر رساند. تاثیرگذاری کریم روی روند بازی رئال نیز مثل دیدارهای قبل نبود ولی در نهایت گلی که به ثمر رساند، پوشش مناسبی بود بر افت کیفی محسوس او.

کریم برای رسیدن به توپ طلا حالا همه چیز را مهیا می بیند. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دیگر در کورس رقابت نیستند. کیلیان امباپه و ارلینگ هالند نیز با =پپی اس جی و دورتموند از لیگ قهرمانان کنار رفته اند. بزرگترین تهدید کریم یعنی روبرت لواندوفسکی هم دیشب با بایرن برابر ویارئال شکست خورد و حذف شد.

 ستاره لهستانی تا به اینجای فصل در 41 بازی توانسته 47 گل بزند اما کسب موفقیت در بوندسلیگا کمکی به وی نخواهد کرد و قهرمانی چمپیونزلیگ بزرگترین هدف او و بایرن بود. کریم پس از دو هت تریک متوالی برابر پی اس جی و چلسی و گلی که دیشب به ثمر رساند، با 12 گل پس از لواندوفسکی بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان است و این شانس را دارد تا در دو بازی نیمه نهایی از لوا عبور کند. کریم رسیدن به رکورد 17 گل رونالدو در فصل 14-2013 را هدف قرار داده که البته کار ساده ای نخواهد بود. تعداد گل های او در تمام بازی های این فصل 38 گل است. تغییر قوانین توپ طلا هم بیشترین کمک را به بنزما کرده است. حالا عملکرد بازیکنان در یک فصل فوتبالی معیار قرار می گیرد و جام جهانی 2022 برای توپ طلای بعدی اهمیت خواهد داشت.

در حال حاضر کریم سه رقیب جدی برای توپ طلا دارد. محمد صلاح و سادیو مانه از لیورپول که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان خواهند بود و کوین دی بروین، ستاره بلژیکی سیتی که امشب در صورت تساوی برابر اتلتیکو، رقیب رئال در نیمه نهایی خواهد شد. او تا به اینجای فصل 14 گل زده و هشت پاس گل داده است. صلاح نیز در همه بازی های فصل 28 گل به ثمر رسانده و مانه هم علاوه بر گلزنی و دادن پاس گل های زیاد در لیورپول، قهرمانی جام ملت های آفریقا را نیز کسب کرده است.

24 گل کریم در لالیگا و 12 گل او در لیگ قهرمانان به علاوه فتح لیگ ملت های اروپا با فرانسه، پارامترهای تعیین کننده ای هستند که او را به توپ طلا نزدیک‌تر می کنند. اگر او با رئال فاتح لیگ قهرمانان نیز بشود، دیگر به جرات می توان نام کریم را روی توپ طلا حک کرد.