سفارت کشورمان در واکنش به گزارش ضد ایرانی روزنامه تایمز چاپ لندن تصریح کرد که هویت تمدنی و تاریخی ایرانیان توسط این نشریه قابل تحریف نیست

پاسخ سفارت ایران به گزارش ضد ایرانی «تایمز» به بهانه جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفارت کشورمان در واکنش به گزارش ضد ایرانی روزنامه تایمز چاپ لندن تصریح کرد که هویت تمدنی و تاریخی ایرانیان توسط این نشریه قابل تحریف نیست.

سفارت ایران روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، گزارش موهن روزنامه تایمز که آمادگی ایران برای میزبانی بخشی از هواداران مسابقات جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در جزایر کیش و قشم را به سخره گرفته است، «ایران هراسانه» توصیف کرد.

تایمز در این گزارش ادعا کرده است؛ بریتانیایی‌ها با خطرات امنیتی قابل‌ توجهی از سوی ایران مواجه هستند. گزارش یاد شده با بیان اینکه ایران «بریتانیا را شیطان کوچک و طرفدار شیطان بزرگ (آمریکا) می‌نامد» مدعی شد: ایران به خاطر ربودن غربی‌ها به‌عنوان اهرمی در بازی‌های سیاسی خود شهرت پیدا کرده است.

در این گزارش تحریک آمیز به نقل از یکی از هواداران انگلیسی نوشته است: فضای سیاسی بدی در ایران وجود دارد و با توجه به اینکه روابط دو کشور اخیرا دوستانه نبوده‌ است، چرا باید ریسک رفتن به آنجا را داشته باشید؟

البته در فرازهایی هم از این گزارش هم اشاره شده است: کیش با سواحل شنی سفید و دمای ۳۰ درجه سانتیگراد در زمستان، اغلب به عنوان "مروارید خلیج" توصیف می شود. این جزیره در ۱۲ مایلی سواحل ایران، یک سیستم ویزا جداگانه دارد و مجوزهای ۱۴ روزه در بدو ورود برای بریتانیایی ها صادر می شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده است: ایران و جزایر آن در خلیج فارس برای همه از جمله بریتانیایی ها و طرفداران جام جهانی از سراسر جهان امن است تا از زیبایی های این سرزمین لذت ببرند.