هجدهم دی ماه 99 و در دقیقه 51 جدال با شهر خودرو مشهد، عیسی آل کثیر با احساس مصدومیت از زمین خارج شد و در ادامه راهی بیمارستان شد.

عیسی آل کثیر در  اسپایر زیر تیغ جراحی می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، شواهد خبر از اتفاقی بد برای مهاجم جنوبی پرسپولیس می‌داد و پزشک سرخ‌ها هم کمی بعد اعلام کرد که بعد از دریافت جواب عکسبرداری و MRI این بازیکن نظر نهایی خودشان را خواهند داد. پاسخ ام آر آی طبق پیش‌بینی‌ها خوب نبود اما آل کثیر نمی‌خواست سرنوشت را باور کند و به همین منظور با نظر پزشکان بار دیگر تصویربرداری از ناحیه مصدومیت را پشت سر گذاشت و به پاسخ مشابه رسید؛ "پارگی رباط "

از آن تاریخ تا به امروز بیش از 3 ماه گذشته و این در حالیست که او اگر خیلی زود تصمیم نهایی‌اش را می‌گرفت شاید اکنون زمان کمتری برای بازگشت پیش رو داشت. آل کثیر اما به واسطه عضله‌های قدرتمندی که داشت و شرایط تمرینی را برای او فراهم می‌کرد، باور نداشت که پارگی رباط او جدی است و بارها خواسته‌اش از کادرفنی مبنی بر دریافت فرصت بازی را ارائه داد و البته یحیی و دستیارانش هم با نظر کادرپزشکی و با توجه به اینکه مشکل حادتری برای او شکل نگیرد، زیر بار این خواسته‌ نرفتند.

آل کثیر اما با انتشار کلیپ‌هایی از تمرینات پرفشار خود و حتی ضربه به توپ خود را مهیای بازی نشان می‌داد و یحیی نیز در پاسخ به سوالات هواداران و خصوصا اصحاب رسانه، مدعی بود که او علیرغم نمایشی که در این کلیپ‌ها داشته، نیازمند درمان قطعی و اصولی است تا شرایط مناسبی را برای بازگشت دنبال کند و روی این مساله ریسک نخواهند کرد تا آینده فوتبالی این بازیکن را نابود کنند.

اکنون با گذشت 100 روز از آن اتفاق، عیسی آل کثیر تصمیم نهایی خود را گرفته است؛ انجام عمل جراحی و پشت سر گذاشتن دوران نقاهت به امید بازگشتی دوباره و موفق.

آل کثیر که پیش از این نیز بعد از درخشش قابل توجه در ترکیب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، با سرنوشتی تلخ و محرومیتی شش ماهه مواجه شده بود، نشان داده که قادر است با حفظ انگیزه شرایط خوبی را دنبال کند. نمونه آن بازگشت دوباره بعد از محرومیت و گلزنی در دربی است که محبوبیتش نزد هواداران این تیم را چند برابر کرده بود.

مهاجم جنوبی پرسپولیس که اکنون در دزفول حضور دارد، تصمیم خود را برای انجام عمل جراحی گرفته و قرار است به زودی در تهران حاضر شود. او برای انجام این عمل، بعد از مشورت با چند پزشک و دوستان فوتبالی، حضور در کمپ اسپایر را در نظر گرفته است. یکی از پیشرفته‌ترین کمپ‌های درمانی در آسیا و حتی دنیا که تمجید چهره‌های مطرح فوتبال دنیا را نیز در پی داشته و فرن سوریانو، معاون باشگاه بارسلونا و مدیر اجرایی سابق باشگاه منچسترسیتی در کتاب «توپ شانسی گل نمی شود» از کمپ اسپایر به عنوان MIT دنیای فوتبال نام برده است.

بخش درمان این کمپ پیشرفته به نام گنبد اسپایر (Aspire Dome) پیش از این پذیرای ستاره‌های نامداری بوده است که از جمله آن می‌توان به حضور یک هفته‌ای نیمار ستاره برزیلی پاریسن ژرمن اشاره کرد. اومتیتی ستاره بارسلونا نیز دیگر بازیکنی است که با بهره بردن از امکانات فوق العاده کمپ اسپایر توانست شرایط بازگشت زودهنگام را برای خود فراهم سازد. 
عیسی آل کثیر در این فصل به پایان قرارداد خود با پرسپولیس خواهد رسید و باید دید مسوولان این باشگاه و خصوصا کادرفنی چه تصمیمی برای ادامه همکاری با این مهاجم 32 ساله خصوصا بعد از عمل جراحی رباط صلیبی خواهند گرفت. با این حال بعید نیست با توجه به تصمیمش برای این عمل جراحی، او امیدوار باشد باشگاه نیز در این شرایط در کنار وی بوده و قراردادش را نیز تمدید کند تا احتمالا برای نیم فصل دوم در لیگ بعدی با آمادگی مطلوب به جمع بازیکنان این تیم اضافه شود و کار را دنبال کند.