رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به نامه مصطفی آجرلو و همچنین مصاحبه روز گذشته وی واکنش نشان داد.

فدراسیون متعلق به شما نیست آقای آجرلو!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"،خداداد افشاریان رییس کمیته داوران در واکنش به صحبت‌های مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال که اعلام کرده در هفته‌های پایانی لیگ کارگروه تشکیل شود تا حقی از تیمی ضایع نشود اینطور واکنش نشان داد: فدراسیون فوتبال متعلق به آجرلو نیست که بخواهد در آن کارگروه تشکیل دهد. آخر لیگ است و ما خودمان حواس‌مان به قضاوت داوران هست. نظر شما محترم است اما این دلیل نمی‌شود  بخواهیم بعد از صحبت‌های ایشان تصمیم جدیدتری بگیریم. ما دوست داریم آبروی‌مان حفظ شود و به همین دلیل از بهترین داورهای‌مان برای مسابقات لیگ برتر، لیگ یک و حتی فوتسال استفاده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که حق به حقدار برسد. در این خصوص تیم‌ها هم باید به ما کمک کنند.

رییس کمیته داوران با اشاره به این موضوع که بیانیه نوشتن تیم‌ها تاثیر منفی روی عملکرد داوری‌ها و کمیته داوران داشته، اینطور توضیح داد: بیانیه‌ها خیلی کمیته داوران را اذیت کرده است. صحبت‌هایی که قبل از بازی توسط تیم‌ها بیان می‌شود سبب می‌شود که انگار بازی از دقیقه 20 بازی شروع شده است و کمی تمرکز را از بین می‌برد. البته که کمیته داوران در این خصوص ورود کرده است. این مسایل در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد. ما به آنها توصیه می‌کنیم که ما داوری کنیم و آنها در زمین بازی کنند. همانگونه که ما به تاکتیک و ارنج تیم‌ها کاری نداریم آنها هم نسبت به داوران موضع نگیرند.

افشاریان در خصوص اینکه آیا از مجیدی درباره اظهاراتی که داشته، شکایتی صورت گرفته است یا خیر گفت: هر مربی در هر حوزه‌ای و در هر تیمی که حضور داشته باشد اگر نسبت به مجموعه داوری صحبتی را انجام دهد لینک مصاحبه‌اش به کمیته انضباطی ارسال می‌شود. صحبت‌های ایشان حرفه‌ای نبود رفتار ایشان باید در حوزه تیمی خودشان باشد. ما حتی اگر خود آجرلو هم نمی‌گفتند و به ما توصیه نمی‌کردند در هفته های پایانی از داوران باتجربه استفاده می‌کردیم و با وسواس و تمرکز بیشتری کار را دنبال می‌کردیم و هیچ جای نگرانی وجود ندارد که تمام داوران به دنبال این هستند تا بهترین قضاوت خودشان را داشته باشند.

وی در خصوص عملکرد عرب براقی در دیدار استقلال و نساجی در جام حذفی که بعد از حذف شاگردان فرهاد مجیدی انتقادات زیادی را در پی داشته، گفت: در این دیدار حقی ناحق نشد. داوری بسیار عالی بود و حتی ناظر داوری به ایشان نمره بسیار خوب داد. حتی در آن صحنه گلی که استقلالی‌ها معتقدند سالم بوده ما بارها صحنه را بازبینی کردیم. پنج ثانیه قبل از به ثمر رسیدن گل همان مهاجمی که گل زد روی مدافع شارژی را انجام داد و صد در صد خطا بود.

افشاریان در پایان در خصوص اظهارات علی خسروی به عنوان عضو کمیته داوران در صفحه شخصی‌اش علیه فرهاد مجیدی استوری‌هایی منتشر کرده و اینکه آیا این موضوع خللی روی عملکرد این کمیته خواهد داشت یا خیر گفت: من دیروز با وی (علی خسروی) صحبت کردم و از او خواستم که این مسایل را به پایان برساند. درست است که ایشان در صفحه شخصی‌اش مسایلی را عنوان کرده اما بار حقوقی کمیته داوران بر عهده بنده است. در این چند وقت به وی بی‌محابا حمله شد اما ما نمی‌گذاریم آرامش از جامعه داوری برود و هر کسی که هم رعایت نکند طبق قانون با وی برخورد می‌کنیم.