حجت الاسلام جلالی عضو فراکسیون روحانیون پارلمان به مدارا گفت: یک جریان اقلیت در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند تا برای برخی از وزرای دولت سیزدهم مانع تراشی جدی کند.

نماینده مردم رفسنجان: «عبدالملکی» موفق‌ترین وزیر کابینه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام جلالی عضو فراکسیون روحانیون پارلمان به مدارا گفت: یک جریان اقلیت در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند تا برای برخی از وزرای دولت سیزدهم مانع تراشی جدی کند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده‌ مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پشت پرده فشار بر دولت سیزدهم برای تغییر برخی از وزرای کابینه، اظهار کرد: تغییر دولت‌ها موجب ایجاد امید در میان مردم برای اتفاقات بهتر می‌شود، اما باید توجه داشت که هنوز دولت در سال ابتدایی کار خود قرار دارد و نمی‌تواند تمامی مشکلات را به صورت فوری حل کند.

رئیسی در حال صاف کردن بدهی‌های دولت قبل است

این عضو فراکسیون روحانیون پارلمان، یادآور شد: دولت سیزدهم میراث دار یک تورم عظیم و مشکلات فراوان است. در کنار این موضوع نیز نباید مشکلات پیش آمده بعد از شیوع بیماری کرونا را فراموش کنیم، اما در چنین شرایطی شاهد هستیم که دولت سید ابراهیم رئیسی توانسته تا به امروز همراه عددی در حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت پیشین را تسویه کند.

وی در خصوص عملکرد وزرای دولت سیزدهم تا به امروز، بیان داشت: عملکرد ۸ ماهه کابینه را اگر منصفانه و بر اساس مشکلات باقیمانده از دولت قبل مورد قضاوت قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که کارنامه قابل قبولی تا به امروز از سوی دولتمردان به ثبت رسیده است.

برخی نمایندگان به وزرای دولت تهمت می‌زنند

جلالی در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست برای استیضاح برخی از وزرای دولت سیزدهم از سوی اکثریت مجلس مطرح می‌شود، تصریح کرد: از زمان رأی اعتماد تا به امروز یک اقلیت ۲۵ نفره پرقدرت تصمیم گرفته‌اند که برای ۴ وزیر پیشنهادی مانع تراشی کنند که شاید بیشترین فشار را نیز تا به امروز به آقای عبدالملکی وزیر کار آورده‌اند. در این مسیر نیز مخالفان وزیر کار حتی از تهمت و فشار نیز استفاده کرده‌اند.

عبدالملکی دست به یک جوان‌گرایی گسترده زد

وی ادامه داد: بدون شک وزیر کار یکی از موفق‌ترین وزرای دولت سیزدهم است، زیرا تا به امروز با جوان‌گرایی در وزارتخانه متبوع خود توانسته عملکرد بسیار خوبی به جا بگذارد. اما متاسفانه شاهد هستیم به بهانه‌های مختلف ایشان و سایر وزرا به مجلس کشیده می‌شوند و نمی‌گذارند این اعضای کابینه بر روی کار خود متمرکز شوند.

جلالی تأکید کرد: متاسفانه تعدادی قلیل از نمایندگان مجلس انتظار دارند که وزرای دولت نظر آنها را تمام و کمال اعمال کند.‌ این دست از نمایندگان انتظار دارند نزدیکان ایشان در برخی وزارتخانه ها استخدام شوند، اما نباید فراموش کرد که هر وزارتخانه‌ای دارای ضوابط خاص خود است و وزیر دولت انقلابی اجازه ندارد با رانت و پارتی بازی افراد را به کار بگیرد.

وزرای دولت در برابر زیاده‌خواهی ها ایستادگی کنند

نماینده مردم رفسنجان در پایان گفت: بنده به وزرایی که نام ایشان در روزهای اخیر به عنوان گزینه استیضاح مطرح می‌شود می‌گویم؛ با تمام قدرت در برابر برخی نمایندگان زیاده‌خواه ایستادگی کنند و مطمئن باشند که اگر در صحن پارلمان حضور پیدا کنند، این بار با یک رأی قاطع می‌توانند از اکثریت مجلس رأی اعتماد مجدد بگیرند