لیورپول برای رقم زدن یک فصل تاریخی و بی سابقه تنها 11 بازی دیگر پیش رو دارد و این شانس را خواهد داشت تا فاتح 4 گانه شود.

چهارگانه تاریخی؛ فقط یازده بازی دیگر آقای کلوپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول وقتی فصل را شروع کرد، یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ برتر و لیگ قهرمانان بود ولی اینکه در مقطع پایانی فصل شانس فتح 4 گانه را داشته باشند، شاید تنها در تصور خوشبین‌ترین هواداران این باشگاه بود. کمتر از دو ماه تا پایان فصل مانده و قرمزها که تا به اینجا جام اتحادیه را برده اند، فرصت کسب سه جام دیگر را نیز در اختیار دارند: لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی.

4 گانه تاریخی

قرمزها ماه گذشته در فینال جام اتحادیه و در ضربات پنالتی 11-10 بر چلسی غلبه کردند و قهرمان شدند. شنبه شب گذشته لیورپول توانست در نیمه نهایی جام حذفی 3-2 از سد سیتی بگذرد و راهی فینال شود. بازی هفته گذشته دو تیم در لیگ برتر نیز 2-2 تمام شده بود تا اختلاف یک امتیازی بین سیتی صدرنشین و لیورپول رده دومی حفظ شود. در لیگ قهرمانان نیز لیورپول به نیمه نهایی رسیده و باید برابر ویارئال قرار بگیرد.

منچستریونایتد سال 1999 توانست همزمان فاتح لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی شود. سیتی سال 2019 تمام جام های داخلی یعنی لیگ برتر، جام حذفی و جام اتحادیه را کسب کرد ولی در لیگ قهرمانان ناکام ماند. در تاریخ فوتبال انگلیس هنوز هیچ تیمی نتوانسته در یک فصل همه جام های داخلی و نیز لیگ قهرمانان را فتح کند ولی لیورپول می تواند این طلسم را بشکند.

فینال اول برابر منچستریونایتد

هفت بازی تا پایان لیگ برتر باقیمانده و لیورپول خوب می داند که برای اینکه شانس قهرمانی اش تا پایان فصل حفظ شود، باید همه بازی های پیش رو را برنده شود. امشب در آنفیلد آنها برابر منچستریونایتد، دشمن و رقیب دیرینه خود قرار می گیرند و این نخستین فینال قرمزهاست و اگر برنده شوند، موقتا صدر را در اختیار خواهند گرفت. به یاد داشته باشید که در ابتدای زمستان، لیورپول 14 امتیاز عقب‌تر از سیتی بود ولی این فاصله حالا فقط به یک امتیاز کاهش پیدا کرده است.

فینال های بعدی

بازی های بعدی لیورپول نیز البته چندان ساده نیستند؛ اورتون، نیوکاسل، تاتنهام، استون ویلا، ساوتهمپتون و ولورهمپتون، فینال های بعدی خواهند بود. لیورپول از 12 بازی اخیر خود صاحب 10 برد و دو تساوی شده و بی شکست بوده است. آنها در هشت بازی نیز کلین شیت کرده اند.

لیورپول 14 می(24 اردیبهشت) در ومبلی فینال جام حذفی برابر چلسی را باید برگزار کند و اگر به فینال لیگ قهرمانان برسد، باید با برنده سیتی و رئال دیدار کند.

کلوپ روز گذشته در نشست خبری خود گفت:« نمی خواهم در مورد 4 گانه چیزی بشنوم. شما اگر دوست دارید می توانید در این مورد حرف بزنید ولی از من پاسخی که دوست دارید، دریافت نخواهید کرد. ما باید برابر منچستر و سپس اورتون قرار بگیریم. سپس بازی با ویارئال از راه می رسد. اصرار می کنم که فتح 4 گانه واقعا بعید است.»