فردا نوشت: سبحانی‌نیا گفت: آقای رئیسی از همه نیروهای انقلابی استفاده نکرد و حتی کسانی در ستادش فعالیت می‌کردند هم می‌گویند در حاشیه قرار گرفته‌اند و این انتقاد بیش از آنکه متوجه شخص آقای رئیسی باشد، متوجه تیم بسته‌ای در دولت است که چیدمان نیروها را انجام داده است».

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انتقادی که چندوقتی است متوجه دولت می‌شود این است که چرا رئیس‌جمهور نیروهای میانی دولت که بخش قابل توجه آنها باقی‌ماندگان از دولت قبل‌ هستند را تغییر نمی‌دهد؛ از سوی دیگر گفته می‌شود که دولت از تمام ظرفیت اصولگرایان استفاده نکرده است.

حسین سبحانی‌نیا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «از میان مدیران میانی دولت آقای رئیسی تعداد زیادی از مدیران میانی دولت، از دولت قبل و حتی از دولت آقای احمدی‌نژاد باقی مانده‌اند. باید قائل به تفکیک باشیم؛ واقعا برخی از آنها هستند که بدون حاشیه، کار تخصصی خود را می‌کنند و نیازی به تغییر آنها نیست اما برخی هم وجود دارند که نه‌تنها کار نمی‌کنند، بلکه کارشکنی می‌کنند و واقعا مسئول بخشی از نارسایی‌های موجود آنها هستند. آقای رئیسی که می‌گوید نباید بانیان وضع موجود در دولت حضور داشته باشند، باید به تغییر اینها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد».

او ادامه داد: «دولت می‌تواند از نیروهای توانمند در عین حال متعهد به انقلاب و در خط امام رهبری استفاده کند و در عین حال اگر نیرویی از دولت‌های قبل متخصص است و واقعا در جهت خدمت به مردم کار می‌کند، استفاده کند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «این نقد را قبول دارم که آقای رئیسی از همه نیروهای انقلابی استفاده نکرد و حتی کسانی در ستادش فعالیت می‌کردند هم می‌گویند در حاشیه قرار گرفته‌اند و این انتقاد بیش از آنکه متوجه شخص آقای رئیسی باشد، متوجه تیم بسته‌ای در دولت است که چیدمان نیروها را انجام داده است».

سبحانی‌نیا در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای جبهه پایداری در دولت دست بالا را دارند، گفت: «من فکر نمی‌کنم که پایداری‌ها تسلط کامل را بر دولت دارند اما آنها دارای نفوذ بالایی در دولت هستند. به هر حال هم این نیروها هم نیروهایی همسو با این طیف اجازه ندادند دولت از همه نیروهای متعهد و انقلابی استفاده کند؛ دلیلش هم شاید این باشد که تصور می‌کردند اگر نیروهای دیگری به دولت بیایند، عرصه برایشان تنگ می‌شود».