کارشناس هواشناسی گفت: امروز نواحی غربی کشور، شاهد ورود ریزگردها است و فردا تهران در ساعات بعد از ظهر میزبان ورود ریزگردها می‌شود.

هشدار هواشناسی | تهران فردا میزبان ریزگردها می‌ شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کارشناس هواشناسی گفت: امروز نواحی غربی کشور، شاهد ورود ریزگردها است و فردا تهران در ساعات بعد از ظهر میزبان ورود ریزگردها می‌شود.

خانم کبری رفیعی گفت: امروز در نواحی غربی کشور شاهد ورود ریزگردها و گرد و غبار هستیم که زمینه ساز افزایش شاخص آلودگی هوا در این مناطق از جمله  آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، خوزستان می شود.

 به گفته این کارشناس هواشناسی با ورود این سامانه گرد و غبار  ما شاهد کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پروازها خواهیم بود.

امروز در ساعات بعد از ظهر استان تهران درگیر وزش باد خواهد بود اما فردا سرعت وزش باد تشدید می‌شود و ما شاهد افزایش شاخص های آلودگی و تشدید روند ورود ریزگردها هستیم.

بنابراین امروز توصیه می‌شود که مردم  از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه افراد آسیب پذیر، پرهیز کنند و از حرکات فیزیکی در فضای باز اجتناب کنند، همچنین باید تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفرهای بین شهری اتخاذ کنند.

دیروز هم  نواحی شرقی کشور درگیر ریزگردها بود که در این خصوص سازمان هواشناسی هشدار در سطح نارنجی صادر کرده بود.

امروز هم گرد و غبار، بغداد و چند استان دیگر عراق را درنورده و حالا این توده گرد و خاک، راهی ایران است.