سرجی روبرتو هفته‌های پایانی حضورش در بارسا را پشت سر می‌گذارد و حاضر به تمدید قرارداد با شرایط موجود نیست.

پایان کار حماسه‌ساز نوکمپ در بارسلونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، شرایط اقتصادی بد بارسلونا در چند ماه اخیر باعث شده که این تیم روزهای دشواری را سپری کند. 
لیونل مسی به همین دلیل و با توجه به سقف دستمزد پرداختی تعیین شده از سوی لالیگا نتوانست قراردادش را با این تیم تمدید کند و به ناچار پس از سال‌ها حضور در بارسلونا مجبور شد از این تیم جدا شده و به‌عنوان بازیکن آزاد به پاری‌سن ژرمن ملحق شود. 

آنتوان گریزمان نیز دیگر بازیکنی بود که به‌صورت قرضی به اتلتیکو مادرید برگشت تا بارسا شرایط لازم برای پرداخت دستمزد سایر بازیکنان و ثبث قرارداد بازیکنان جدید را داشته باشد. 
حالا به نظر می‌رسد که نوبت به یکی دیگر از بازیکنان قدیمی و موفق بارسا رسیده که باید به‌زودی از جمع بازیکنان این تیم جدا شود. 

سرجی روبرتو، مدافع هافبک بارسا که محصول آکادمی لاماسیاست و از فصل 15-2014 توانست به ترکیب تیم اول باشگاه راه پیدا کند، هفته‌های پایانی حضورش در بارسا را پشت سر می‌گذارد. قرارداد او کمتر از سه ماه دیگر به پایان می‌رسد و هنوز هیچ خبری از تمدید قرارداد او نیست.

‌طبق ادعای موندودپورتیوو، باشگاه به سرجی قراردادی حداقلی و بسیار پایین‌تر از انتظارات بازیکن پیشنهاد داده و بعید است مورد موافقت قرار بگیرد. خوان لاپورتا، رئیس بارسا از سرجی بسیار عصبانی است چرا که چند ماه پیش قرارداد خوبی به وی پیشنهاد شد ولی آن را رد کرد. به‌عنوان آخرین پیشنهاد، نه‌تنها رقم دستمزد بیشتر نشده، که کاهش نیز یافته و به سرجی اطلاع داده‌اند که این آخرین فرصت برای تمدید است. سرجی در حالی چیزی تا جدایی از بارسا فاصله ندارد که در تابستان گذشته به نظر می‌رسید کار تمدید او در حال نهایی شدن است. سرجی به خصوص با گلی که دقیقه 96 بازی به یادماندنی برابر پی‌اس‌جی(6-1 مارس 2017) به ثمر رساند؛ در نزد دوست‌داران بارسا محبوب است.