بایرن مونیخ با پیروزی برابر بروسیا دورتموند نامش را در تاریخ فوتبال اروپا جاودانه کرد.

۱۰ از ۱۰؛ بایرن قهرمانی ابدی بوندس‌لیگاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ ساعتی قبل موفق شد با نتیجه 1-3 برابر بروسیا دورتموند به پیروزی رسیده و دهمین قهرمانی پیاپی‌اش در بوندس‌لیگا را مسجل کند. 
پیروزی برابر دورتموند باعث شد که آنها در فاصله سه بازی تا پایان رقابت‌های بوندس‌لیگا با 12 امتیاز اختلاف نسبت به این تیم در صدر جدول قرار بگیرند و رسیدن به این تیم عملا برای شاگردان مارکو روزه غیرممکن باشد. 
شاگردان یولیان ناگلزمان پنج بازی اخیرشان در رقابت‌های بوندس‌لیگا را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا سلطه کاملی را که در سال‌های اخیر بر فوتبال آلمان داشتند؛ یک بار دیگر تکرار کنند. 

بایرن به اولین تیم در پنج لیگ معتبر اروپایی تبدیل شد که برای دهمین بار متوالی قهرمان لیگ داخلی کشورش می‌شود
بایرن در فصل 22-2021 و تا این جای کار موفق شده 24 پیروزی از 31 بازی به‌دست آورد و تنها نیاز به چهار امتیاز دیگر از سه بازی باقی مانده دارد تا بتواند با رکورد 78 امتیاز به‌دست آمده از فصل قبل برابری کند. 
آنها همچنین با 92 گل زده در این 31 بازی بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال با تنها 30 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را نیز در اختیار دارند تا نشان دهند که در تمامی ابعاد شایسته کسب عنوان قهرمانی بوده‌اند. 
لواندوفسکی با گلی که در بازی امشب به ثمر رساند رکورد گل‌های زده خودش در این فصل را به 33 گل رساند تا بالاتر از پاتریک شیک و ارلینگ هالند در آستانه کسب عنوان آقای گلی بوندس‌لیگا قرار بگیرد. 

این اولین تجربه ناگلزمان از فتح جام قهرمانی بوندس‌لیگا است

تنها چهار تیم در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا موفق به شکست تیم ناگلزمان شدند که شامل بوخوم، بروسیا مونشن گلادباخ، آگزبورگ و اینتراخت فرانفکورت بودند. 
سرمربی جوان بایرن که پیش از این با پیروزی 1-3 برابر بروسیا دورتموند در سوپرکاپ آلمان موفق شده بود اولین جام قهرمانی خودش روی نیمکت این تیم را به‌دست آورد، حالا دومین جام را در اولین فصل حضورش در آلیانس آرنا کسب کرد. این جام همچنین اولین تجربه قهرمانی ناگلزمان در رقابت‌های بوندس‌لیگا به حساب می‌آید. 

لواندوفسکی با 33 گل نقشی کلیدی در قهرمانی این فصل بایرن ایفا کرد

به نظر می‌رسد که این قهرمانی زودهنگامی تا حدی مشکلات بایرن در هفته‌های اخیر را کمرنگ کرده باشد. آنها چند روز قبل در دیدار برابر ویارئال در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در بازی رفت شکست خورده و در بازی برگشت به تساوی 1-1 رضایت دادند تا از صعود به نیمه نهایی باز مانده باشند.

‌این اتفاق در کنار حذف بایرن در مرحله دوم جام حذفی انتقادهایی از ناگلزمان را به‌همراه داشت اما هواداران بایرن با حضور گسترده در بازی امشب و خوشحالی پس از قهرمانی نشان دادند که همچنان از این مربی جوان روی نیمکت تیم‌شان حمایت خواهند کرد. 

توماس مولر به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که 11 جام قهرمانی بوندس‌لیگا را به‌دست آورده است

بایرن با این قهرمانی به اولین تیم در پنج لیگ معتبر اروپایی تبدیل شد که 10 بار متوالی عنوان قهرمانی لیگ داخلی کشورش را به‌دست آورده و می‌توان گفت که ناگلزمان در اولین فصل حضورش در این تیم، فصل موفقی را پشت سر گذاشته است.