پاری‌سن‌ژرمن با کسب پیروزی 2-1 مقابل مارسی در آستانه قطعی کردن قهرمانی خود در لیگ یک فرانسه قرار گرفت.

پاری‌سن‌ژرمن 2-1 مارسی؛ یک قدم تا قهرمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم های پاری‌سن‌ژرمن و مارسی از ساعت 23:15 برگزار کننده حساس ترین بازی هفته سی و دوم لیگ یک فرانسه بودند. شاگردان پوچتینو در تقابل با تیم دوم جدول موفق به کسب پیروزی دو بر یک شدند تا با 74 امتیاز در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرند.

پاریسی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و خیلی زود موفق شدند دروازه میهمان را باز کنند. در دقیقه 12 روی پاس بلند وراتی به داخل محوطه جریمه، نیمار به هر ترتیبی که بود خود را به توپ رساند و با یک پرش بلند و ضربه نوک پای چپ دروازه را باز کرد.

برتری میزبان بعد از گل اول ادامه داشت و این تیم می توانست در دقیقه 19 گل دوم را هم بزند. ضربه امباپه در موقعیت تک به تک اما از کنار دروازه راهی اوت شد تا افسوس حاضرین در ورزشگاه را برانگیزد. چند دقیقه بعد مسی از روی ضربه آزاد شانس گلزنی داشت ولی ضربه او از دقت کافی برخوردار نبود و راهی اوت شد.

مارسی برای جبران گل خورده کم کم جلو کشید و بعد از چند حمله سرانجام در دقیقه 30 توانست دروازه پاریس را باز کند. روی یک ارسال کرنر از سمت راست، اشتباه دوناروما در مهار توپ و تعلل وراتی و مارکینیوش روی خط دروازه، باعث شد تا دویه چالتا سار که از خط دفاعی برای سرزنی جلو آمده بود گل تساوی را به ثمر برساند.

چند دقیقه بعد از دریافت گل تساوی، حملات پاریس شروع شد. این تیم روی شوت دیدنی نیمار از ضربه آزاد می توانست به گل دوم برسد ولی سیو دیدنی گلر مارسی، دروازه این تیم را نجات داد. پاریس در دقیقه 41 توسط مسی به گل رسید ولی داور آن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. حملات میزبان تا آخرین لحظات ادامه داشت و مسی یک بار دیگر در موقعیت تک به تک گلزنی نمود ولی باز داور آن را آفساید اعلام کرد.

پی‌اس‌جی بالاخره مزد حملات خود را پیش از پایان نیمه گرفت و پس از بازبینی یک صحنه مشکوک در دقایق تلف شده، صاحب ضربه پنالتی شد. امباپه پشت ضربه ایستاد و با گل کردن آن، تیمش را برنده راهی رختکن کرد.

بازی در نیمه دوم با برتری پاریس شروع شد و این تیم به دنبال باز کردن دروازه حریف برای بیشتر کردن فاصله و بالاتر بردن احتمال پیروزی اش بود. برخلاف نیمه اول اما در این نیمه شاهد یک فوتبال کم افت و خیز از دو تیم بودیم و تا دقیقه 70 هیچ موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد.

روی پاس مسی در دقیقه 75 امباپه دروازه مارسی را باز کرد ولی این گل هم در موقعیت آفساید به ثمر رسید و مردود اعلام شد. اولین حمله جدید میهمان در دقیقه 81 به گل دوم این تیم تبدیل شد. ارسال پایت از روی ضربه ایستگاهی را سالیبا در دهانه دروازه به گل تبدیل کرد ولی داور آن را به کمک VAR و به علت آفساید نپذیرفت.

داور برای نیمه دوم شش دقیقه وقت تلف شده در نظر گرفت. در این دقایق حملاتی را روی هر دو دروازه شاهد بودیم ولی توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا کار با برتری دو بر یک پاریس به پایان برسد.

پاری‌سن‌ژرمن با کسب این پیروزی، 74 امتیازی شد تا فاصله امتیازاتش با مارسی رده دومی را به 15  افزایش دهد. با ایجاد این فاصله، شاگردان پوچتینو در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی فصل جاری لیگ یک فرانسه قرار گرفتند و کم کم باید خود را آماده برپایی جشن کنند.