علی علیپور پاسخ خوبی به فشار باشگاه برای نیمکت نشینی به دلیل عدم تمدید قرارداد داد.

این شیرجه علیپور را به بنفیکا می‌رساند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  "ورزش سه"، نتیجه بازی سانتا کلارا - ماریتیمو که دو ایرانی را در فهرست داشت، خیلی زود به سمت میزبان تغییر کرد. این سانتا کلارا بود که با درخشش وینگر چپ قد بلندش، دوبار با ضربات تاگاوا مهاجم ژاپنی به گل رسید که یکی از گلها را با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند.

با این نتیجه تاکتیک تیم در نیمه دوم تغییر کرد و تهاجمی شد. اینجا بود که علی علیپور وارد عمل شد تا زمینه ساز کامبک تیمش برابر سانتا کلارا بشود. او با همان استیل همیشگی، قیافه اخمو و سرسینه بالا، گل اول تیمش را به شکلی زیبا و از بغل تیر دوم به حالت شیرجه‌ای به ثمر رساند تا با تسخیر دروازه حریف، ماریتیمو دقایقی بعد با ضربه وینک گل دوم را هم به ثمر برساند تا جشن مفصلی در ورزشگاه حریف برگزار کند.

یک گل روحیه بخش برای علیپور که پس از چهار هفته به ترکیب تیمش بازگشته بود. او که زیر فشار برای تمدید قرارداد است، با این موضوع موافق نیست و همین مسئله باعث شده تا بازیکنان دیگر به او ترجیح داده بشوند و او به عنوان بازیکن جانشین به زمین بیاید. با این حال و با درخشش شب گذشته، علیپور احتمالا در بازی بعدی که برابر بنفیکا خواهد بود، احتمالا در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

این هفتمین گل علی علیپور بود که او را یک گام دیگر به عنوان برترین گلزن فصل ماریتیمو نزدیک کرد اما یک نکته جالب دیگر را هم در خود داشت. اینکه مهاجم ایرانی شاغل در لیگ پرتغال تعداد گل با ضربات سر را از گل‌هایش با پا بیشتر کرد تا باوجود قد و قامت نه چندان بلند، توانایی ویژه در سرزنی را به معرض نمایش بگذارد.

علیپور این فصل همه گل‌هایش را از داخل محوطه جریمه به ثمر رسانده و هیت مپ او هم نشان می‌دهد که در ماریتیمو در حال تبدیل شدن به یک مهاجم باکس است. با این حال حتی در همین گل نیز او از زمین خودی توپ را برای هافبک تیمش ارسال کرد و در ادامه با سرعت خوب به محوطه جریمه رسید و ضربه نهایی را زد.

ماریتیمو که حالا در جایگاه هفتم جدول قرار دارد، در 5 بازی پایانی کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را دنبال می‌کند اما در پشت پرده، مذاکرات برای تمدید قرارداد ادامه خواهد داشت؛ مذاکراتی که در آن ماریتیمو با اهرم نیمکت و سکونشینی فشار را به مهاجم تیمش وارد خواهد کرد تا بالاخره امضای خود را پای برگه قرارداد بیاندازد.

در همین حال مصاحبه علیپور مبنی بر اینکه 25 اردیبهشت قراردادش به پایان خواهد رسید، هواداران پرسپولیس را امیدوار کرده تا شاید انتقال بزرگ تابستانی، بازگشت «آقای گل» باشد. اگرچه او همیشه تمایلش را به پرسپولیس اعلام کرده اما بازگشت به ایران، آخرین انتخاب این بازیکن است که تلاش می‌کند تا جایگاهی در تیم ملی را از طریق بازی در اروپا به دست بیاورد.

بنابراین پس از یک گل روحیه بخش، حالا همه منتظر تصمیم نهایی این مهاجم 26 ساله هستند؛ تمدید قرارداد با ماریتیمو، بازگشت به پرسپولیس یا حضور در تیمی دیگر؟ ایده آل علیپور گزینه سوم، به شرط یک پیشنهاد هیجان انگیز تابستانی است.

قاعدتاً علیپور به پیشرفت و ادامه حضور در اروپا و درخشش بیشتر فکر می‌کند؛ چیزی که تضمین کننده حضورش در جام جهانی ۲۰۲۲ هم باشد. تیمی که بیشتر در آن بتواند گل بزند و به عنوان مهاجم اصلی فرصت بیشتری را در اختیارش قرار بدهند. همان چیزی که امیر عابدزاده در ماریتیمو (باشگاه فعلی علیپور) به دست آورد.