جواد آرین‌منش گفت: یک تحلیل این است که افرادی که در تیم اقتصادی دولت حضور دارند، دیدگاه‌هایشان با هم هماهنگ نیست و به این دلیل آقای رضایی از کمیسیون اقتصادی کنار گذاشته شده است.

دو تحلیل درباره برکناری رضایی از کمیسیون اقتصاد دولت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: خارج‌شدن محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت باعث شد تا این پرسش ایجاد شود که آیا این موضوع سرآغاز تغییراتی در دولت است؟

جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «یک تحلیل این است که افرادی که در تیم اقتصادی دولت حضور دارند، دیدگاه‌هایشان با هم هماهنگ نیست و به این دلیل آقای رضایی از کمیسیون اقتصادی کنار گذاشته شده است. تحلیل دیگر می‌تواند این باشد که تیم اقتصادی انتظارات رئیس‌جمهور و مردم را برآورده نکرده‌اند و در حال حاضر شاهد شروع تغییراتی در تیم اقتصادی هستیم».

او ادامه داد: «واقعیت این است که دولت تا اینجای کار نتوانسته در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم، کاهش قیمت‌ها، حفظ ارزش پول ملی و بحث‌هایی از این دست خوب عمل کند و نارضایتی‌هایی در جامعه از تیم اقتصادی به‌وجود آمده است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «به نظرم با تغییر چندنفر در تیم اقتصادی دولت ریشه مشکلات حل نمی‌شود. مکلات اقتصادی عمیق‌تر از آن است که با تغییرات اینچنینی مشکلات رفع شود. بخش اساسی معضلات اقتصادی به تحریم‌ها ربط دارد و تا وقتی این موضوع رفع نشود، نتوانیم نفت خود را به راحتی بفروشیم و پول آن را وارد کشور کنیم، مسائل‌مان حل نمی‌شود».

آرین‌منش در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا اساسا دعوت رضایی به دولت کار درستی بود یا خیر، گفت: «آقای رضایی در انتخابات ادعایی را در حوزه اقتصادی مطرح می‌کرد و برای خود دیدگاه‌هایی داشت. احتمالا آقای رئیسی هم برای استفاده از این ظرفیت او را به دولت دعوت کرد اما همان روزهای اول کار همه فهمیدند که اختلاف نظرهایی میان تیم اقتصادی وجود دارد. شاید هم آقای رضایی به این دلیل نتوانست کاری انجام دهد که ابتکار عمل دست کسان دیگری بود».