در لیگ مراکش، تنها با دو برد می توانید از جمع قعرنشین ها جدا و یک مدعی شوید.

عجیب‌ترین لیگ فوتبال این فصل (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در این مقطع از سال شاهد اوج گیری رقابت های باشگاهی در کشورهای مختلف هستیم. با نزدیک شدن به هفته های پایانی، سرنوشت قهرمانی، سهمیه و سقوط تیم ها مشخص خواهد شد و همین موضوع، حساسیت را به بیشترین میزان ممکن رسانده است.

در این مقطع از فصل، معمولا جدول رده بندی لیگ ها به سه قسمت تقسیم می شود؛ تیم هایی که برای قهرمانی و سهمیه می جنگند (1)، تیم هایی که در میانه جدول هیچ خطری تهدیدشان نمی کند (2) و تیم هایی که برای بقا می جنگند (3). این تقسیم بندی از روی امتیازات و رتبه تیم ها انجام می شود. در فصل جاری لیگ مراکش اما یک مورد ویژه همه معادلات و تقسیم بندی ها را مختل کرده است.

تنها هشت هفته به پایان لیگ مراکش باقی مانده و تیم های ویداد و راجا کازابلانکا با اختلافی قابل توجه (12 امتیاز) از تیم سوم، کورس خلوت قهرمانی را تشکیل داده اند. بعد از این دو تیم که 43 امتیاز دارند، دو تیم 31 امتیازی را در جدول 16 تیمی مراکش می بینیم؛ تیم هایی که فاصله شان با تیم دوازدهم جدول تنها چهار امتیاز است!

این فاصله امتیازی بسیار کم بین تیم های بالانشین و نیمه پایینی جدول باعث شده تا رقابت ها در اوج هیجان در هفته های پایانی برگزار شوند. برای مثال تیم تانگر که هم اکنون با 27 امتیاز در مکان دوازدهم حضور دارد، تنها با دو برد می تواند حتی به جمع 5 تیم بالانشین جدول نیز صعود کند؛ این در حالی است که تیم یاد شده در حال حاضر جزو 5 تیم پایین نشین محسوب می شود!

البته همین تیم تانگر یا تیم های بالاتر که فاصله امتیازاتشان یک، دو و نهایتا سه است، اگر چند نتیجه بد بگیرند هم امکان سقوط خواهند داشت چرا که تیم مولودیا که اینک با 21 امتیاز پانزدهم است، می تواند با کسب چند نتیجه خوب، حتی رتبه خود را تک رقمی کند و این یک خطر بزرگ است. این تیم در حال حاضر تنها 10 امتیاز با تیم سوم جدول فاصله دارد.