عباس امیری‌فر گفت: باید از رئیس‌جمهور توضیح خواسته شود که چرا در این مدت در حوزه اقتصادی این میزان ضعیف عمل شده است.

رئیس‌جمهور باید توضیح دهد چرا برخی وزارتخانه این‌قدر ضعیف عمل می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: چندی است که بحث استیضاح برخی وزرا به گوش می‌رسد زیرا وضعیت اقتصادی با گذشت حدود نه ماه از عمر دولت هنوز در مسیر بهبود قرار نگرفته است.

عباس امیری‌فر، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره احتمال استیضاح چندتن از وزرای دولت سیزدهم به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در اینکه مردم از شرایط موجود ناراضی هستند شکی نیست. مردم با امید به بهبود اوضاع رأی دادند اما اکنون مأیوس شده‌اند. مردم با همه وجود گرانی و تورم را لمس می‌کنند و به هیچ‌وجه شاهد ثبات قیمت‌ها نیستند. در این شرایط به هر حال نمایندگان در راستای تحقق وظیفه نظارتی خود ممکن است دست به استیضاح برخی از وزرا هم بزنند».

او ادامه داد: «اخیرا با آقای مصباحی‌مقدم صحبت می‌کردم و ایشان گفتند که شاخص‌های اقتصادی نسبت به گذشته در مسیر بهتری قرار دارد؛ از جمله تورم که کنترل شده است. در پاسخ به این سخن من به ایشان گفتم که هرچه هست مردم بهتر‌شدن اوضاع اقتصادی را احساس نمی‌کنند و هر روز فشار بر آنها بیشتر می‌شود. واقعیت هم همین است که حالا هرچه شاخص‌ها بالا یا پایین برود به هر حال باید نتیجه‌اش در زندگی مردم دیده شود که نمی‌شود. در این شرایط باید از رئیس‌جمهور توضیح خواسته شود که چرا در این مدت در حوزه اقتصادی این میزان ضعیف عمل شده است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در بحث مذاکرات هم هیچ توضیحی به مردم داده نمی‌شود که چرا مذاکرات متوقف شده است؟ دولتی‌ها واضح دلیل را بگویند تا مردم بدانند علت زیاده‌خواهی‌های آمریکاست یا مسئله دیگری است».

او درباره عدم استفاده رئیسی از تمام ظرفیت‌های اصولگرایان در دولت هم تصریح کرد: «نکته دیگر درخصوص عدم استفاده دولت از ظرفیت‌های اصولگرایان است. مشاهده می‌کنیم که نه‌تنها از همه ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه مشورت هم گرفته نمی‌شود. من شخصا سال‌ها در سپاه، دفاع مقدس و دولت کار کرده‌ام و حتما می‌توانم مشورت‌ بدهم اما حتی یک تماس هم نمی‌گیرند. ما که مقام و مسئولیت نمی‌خواهیم اما می‌توانیم به دولت مشورت دهیم اما انگار نه انگار! به هر حال اکنون هر سه قوه در اختیار اصولگرایان است و ما اصولگرایان باید در قبال مردم پاسخگو باشیم؛ به همین دلیل از دولت می‌پرسیم که چرا بعضی وزارتخانه‌ها تا این میزان ضعیف عمل کرده‌اند؟»

امیری‌فر در پایان گفت: «امروز همه باید دست به دست دهیم تا مشکلات رفع شود. من نمی‌گویم مردم باید ناامید باشند که قطع امید از رحمت خدا گناهی کبیره است اما به هر حال دولت باید در راستای تحقق خواسته‌های مردم گامی مهم بردارد؛ به ویژه‌ حالا که نزدیک به یک‌سال است از عمر دولت می‌گذرد».