یکی از رهبران انصارالله یمن با اشاره به تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن خطاب به مقامات ریاض گفت: اگر نبرد به مرحله‌ای فراتر از شکستن استخوان برسد، ممکن است شاهد عملیات در ریاض باشید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به نقل از الخبر الیمنی، یوسف الفیشی از رهبران انصارالله یمن اعلام کرد که عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن کارت‌های خود را در زمان مناسب به حرکت در می‌آورد.

الفیشی ادامه داد: سعودی‌ها نمی‌خواهند تا زمانی که مذاکرات مستقیم بین آن‌ها و یمن بر سر نجران، جیزان، عسیر و شاید خمیس مشیط و مناطقی در اعماق عربستان سعودی انجام شود، دست از تجاوزها و جنایات خود بردارند.

وی تاکید کرد: اگر نبرد به مرحله‌ای فراتر از شکستن استخوان برسد، ممکن است شاهد عملیات در ریاض باشید. این کار از سوی مردم مناطق الشرقیه عربستان نخواهد بود و احتمالاً ساکنان نجران، جیزان و عسیر در این نبرد علیه عربستان نقش خواهند داشت. این یک تحلیل یا در حد یک تهدید نیست بلکه یک هشدار برای سعودی‌ها است گر نبرد به مرحله‌ای فراتر از شکستن استخوان برسد، ممکن است شاهد عملیات در ریاض باشید. این کار از سوی مردم مناطق الشرقیه عربستان نخواهد بود و احتمالاً ساکنان نجران، جیزان و عسیر در این نبرد علیه عربستان نقش خواهند داشت. این یک تحلیل یا در حد یک تهدید نیست بلکه یک هشدار برای سعودی‌ها است.

این رهبر انصارالله یمن در هشداری شدید اللحن خطاب به ریاض تاکید کرد: اگر صنعاء، از کارت‌های خود استفاده کند، به گریه خواهید افتاد.

گفتنی است که «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل، اوایل آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از و به فرودگاه صنعاء خبر داده بود.

در چنین شرایطی در حالی که برقراری پرواز در فرودگاه صنعا یکی از شروط آتش بس موقت در یمن بود، دولت نجات ملی یمن، به نقل از سازمان ملل، از موافقت با ازسرگیری پروازها از فرودگاه صنعاء خبر داد و اعلام کرد که نخستین پرواز از این فرودگاه ۲۴ آوریل، به مقصد فرودگاه ملکه علیاء اردن در ساعت ۸ صبح، انجام خواهد شد.

اما در روز انجام این پرواز، صنعاء اعلام کرد که ائتلاف سعودی، طبق معمول با کارشکنی در آتش‌بس، از دادن مجوز برای این پرواز خودداری کرده است.

ائتلاف سعودی تاکنون بارها، توافق‌های صورت گرفته برای آتش‌بس را نقض کرده تا جایی که «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن چند روز پیش تصریح کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی همچنان در حال نقض آتش‌بس در این کشور است.

وی تاکید کرد که از زمان اجرایی شدن آتش‌بس، ائتلاف متجاوز اجازه نمی‌دهد هیچ هواپیمایی وارد صنعاء شود و از ورود کشتی‌های حامل سوخت نیز به بندرگاه الحدیده جلوگیری می‌کند.

طبق بیانیه صادره از سوی «محمد عبدالسلام» مذاکره‌کننده ارشد یمنی، از نظر صنعاء، ادامه بسته ماندن فرودگاه صنعاء و اجازه ندادن به پروازهای مورد توافق در آتش‌بس بشردوستانه و ممانعت از حرکت کشتی‌ها، بیانگر ناسازگاری آشکار و عدم جدیت ائتلاف سعودی در برقراری صلح است.