ایرنا- ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهر خمیس مشیط در جنوب غرب عربستان هدف پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا از رسانه‌های عربستانی، هرچند که نیروها یمنی تاکنون این حمله پهپادی به جنوب غرب عربستان را تأیید نکرده‌اند اما این ائتلاف مدعی شد که یک فروند پهپاد رک که به سوی شهر خمیس مشیط به پرواز درآمده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

درحالی که مقامات یمنی از جمله "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن همواره تأکید کرده‌اند که مناطق نظامی عربستان در تیررس حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار دارند، ائتلاف سعودی مدعی شد: شبه نظامیان حوثی به اقدامات خصمانه خود در حمله به غیرنظامیان و مناطق مسکونی ادامه می‌دهند.

خبر رهگیری و انهدام این پهپاد یمنی یک روز پس از آن روی میدهد که جنبش انصارالله یمن از سرنگونی یک پهپاد شناسایی ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی در استان مأرب یمن خبر داد.

چندی پیش نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

این حملات در هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.