دولت به طور رسمی و با مصوبه ای از سوی مجلس شورای اسلامی به تیم ملی در مسیر جام جهانی 2022 کمک خواهد کرد.

کمک مالی دولت به تیم ملی؛ رسمی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، با وجود دغدغه‌هایی که همواره در مورد تامین هزینه های آماده‌سازی تیم ملی وجود داشت؛ به خصوص که درآمدهایی فدراسیون فوتبال ایران نزد فیفا بلوکه شده است اما از میزان پرداخت پاداش ها به اعضای تیم ملی در مسیر مقدماتی جام جهانی مشخص شد که تیم ملی کمک های مالی خوبی از دولت دریافت کرده است و به تازگی هم با تعیین مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی دولت موظف شد به طور رسمی به تیم ملی در مسیر جام جهانی 2022 کمک کند.

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال پیرامون دیدارهای اخیر مدیران فدراسیون فوتبال با مقامات دولتی به خصوص رییس جمهور و اینکه شرایط کمک به تیم ملی از سوی دولت به چه صورت است؟ گفت: « مجلس شورای اسلامی لطف کردند و کمیسیون فرهنگی یک ردیفی را برای فدراسیون فوتبال گذشته است، دولت هم تا الان در کنار فدراسیون فوتبال بوده و حمایت کرده و کمک‌های بسیار قابل توجهی داشته است. ما یک فراخوانی را در سایت فدراسیون منتشر کردیم، جهت شناسایی شریک تجاری فدراسیون در حوزه‌های درآمدزایی که تا حالا فدراسیون سراغ این موضوع نرفته است. فدراسیون فوتبال این فرصت اقتصادی را در فراخوان عمومی گذاشته است تا کسانی که علاقه‌مند به مشارکت هستند با دریافت این سند از فدراسیون، پیشنهادات‌شان را به ما بدهند و در آخر ما هم بهترین پیشنهاد را انتخاب خواهیم کرد. این اتفاق در حال سازماندهی است تا ما یک مسیری را برای ایجاد درآمد پایدار در فدراسیون باز کنیم. تعبیر ما این است که در فضای هواداری فوتبال و فضای مجازی رگه‌هایی را از یک معدن طلا وجود دارد که دیده نمی‌شود و ما باید برای فوتبال کشورمان استفاده کنیم. این فراخوان حاصل یک سال بررسی با کارشناسان در کمیته بازاریابی، بخش‌های حقوقی و ... بوده است و اگر نهایی شود و تبدیل به یک قرارداد شود در این حوزه یک تحول شگرفی شکل خواهد گرفت و منابع درآمدی خوبی برای فدراسیون ایجاد می‌شود.»

گفته می شود فدراسیون فوتبال با دریافت کمک های دولتی جدا از پرداخت پاداش های پیروزی به بازیکنان تیم ملی به هر یک از آنها بابت صعود به جام جهانی 700 میلیون تومان پاداش داده است. پاداش ها حتی به اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم پرداخت شده است که بر اساس مستندات ارایه شده در فضای رسانه نزدیک به 60 میلیون تومان بوده است.