دسته‌ای از هواداران رئال به دلیل در پیش بودن بازی برگشت با سیتی مخالف برگزاری جشن قهرمانی لالیگا در میدان سیب لس مادرید بودند ولی کارلتو عقیده‌ای دیگر داشت.

حق با آنجلوتی بود؛ رئال گل اول را به سیتی زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، روزهای منتهی به بازی حساس رئال برابر سیتی، بحثی در میان هواداران و نیز رسانه‌های اسپانیا وجود داشت که برگزاری جشن قهرمانی رئال در صورت قطعی شدن این موفقیت در بازی با اسپانیول، اقدام درستی خواهد بود یا خیر؟

 به نظر بسیاری این یک بحث بیهوده بود و جشن قهرمانی منافاتی با بازی حساس چهارشنبه شب پیش رو برابر سیتی نداشت اما دسته ای دیگر معتقد بودند که رئال در صورت قطعی شدن قهرمانی اش در روز شنبه باید بدون جشن قهرمانی بلافاصله روی بازی با سیتی تمرکز کند. دیدار بسیار حساسی که رئال باید شکست 4-3 دور رفت را در آن جبران کرده و راهی فینال لیگ قهرمانان شود ولی یک نفر در باشگاه بود که ثانیه ای در برگزاری جشن قهرمانی تردید نداشت و او کارلو آنچلوتی بود.

 مربی ایتالیایی با سال ها تجربه در سطح اول فوتبال دنیا که خود زمانی یک فوتبالیست شاخص نیز بود، به خوبی می دانست که هر قهرمانی ارزش خاص خود را دارد و باید آن را بدون در نظر گرفتن چالش بعدی جشن گرفت.

رئال با برتری 4-0 بر اسپانیول قهرمانی اش قطعی شد، جام قهرمانی را از دستان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در برنابئو دریافت کرد و سوار بر اتوبوس قهرمانی راهی میدان سیبلس مادرید شد. جایی که 250 هزار هوادار منتظر کاروان تیم قهرمان بودند. جشن مفصل و نیم ساعته ای در میدان برگزار شد و سپس بازیکنان روانه منزل شدند.

وقتی از کارلو آنچلوتی در مورد منافات جشن قهرمانی با بازی حساس مقابل سیتی سوال شد، او پاسخ قاطعانه ای داد: هیچ مشکلی نیست. امروز را جشن می گیریم و سپس از فردا تمرین برای بازی سیتی شروع خواهد شد. او با گرفتن میکروفن و خطاب به هواداران فریاد زد، پیش به سوی بازی چهارشنبه.

از نگاه کارلتو، کسب قهرمانی لالیگا پس از 34 هفته سخت و دشوار، ارزش این را داشت تا به شکلی باشکوه جشن گرفته شود. کارلتو جشن کنار هواداران را لازمه ایجاد انگیزه و شوق برای بازی برگشت با سیتی می دانست و اعتقاد داشت همین جشن، روحیه جمعی در مادرید را برای بازی با سیتی مضاعف خواهد کرد. واقعیت این است که همه کسانی که دیروز در سیبلس بودند و با تیم جشن قهرمانی شماره 35 لالیگا را گرفتند، دیدند که رئال گل اول را همان جا وارد دروازه سیتی کرد، گلی در دقیقه 35.