پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی مدعی شد در این لحظه به عملکرد تیمش افتخار می کند.

گواردیولای غمگین و مصاحبه‌ای علیه خودش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی در شرایطی با قبول شکست 1-3 مقابل رئال مادرید از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان باز ماند که تا ثانیه های پایانی فاصله ای تا رسیدن به این موفقیت نداشت. حالا و در آستانه دیدار در لیگ برتر مقابل نیوکاسل، پپ گواردیولا در نشست خبری حضور پیدا کرد و مدعی شد فصل بعد دوباره سیتی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان تلاش خواهد کرد.

پپ گواردیولا گفت: "ما بعد از دیدار مقابل رئال مادرید با یکدیگر صحبت نکردیم. هیچ کلمه ای نمی تواند به آنچه همه ما احساس می کنیم کمک کند. فقط بحث زمان است، باید تا حد امکان خوب بخوابیم و به هدف بعدی فکر کنیم. فردا اولین روزی است که دوباره کنار هم هستیم. تا پایان دوران حضورم در سیتی، احتمالا این مقطع یکی از لحظاتی است که بسیار به حضور در این باشگاه  افتخار می کنم و تا آخرین روزی که اینجا هستیم با تمام توان کار خواهم کرد.

من به عنوان قهرمانی فکر نمی کنم، بلکه به نیوکاسل فکر کرده و روی تیم و ادی هاو تمرکز می کنم. ریکاوری کرده ایم، بهتر از دیروز هستیم و فردا بهتر از امروز خواهیم بود. این فوتبال است، ما دو هفته چالش برانگیز داریم و البته سرنوشت فصل در دستان خودمان است.

من می‌دانم بازیکنان در جلسات تمرینی و مسابقات چقدر متعهد خواهند بود و در این مورد شک ندارم. برای 89 دقیقه ما با یک گل پیش بوده و در آستانه رسیدن به فینال بودیم. رئال مادرید سال ها این کار را انجام داده است و با توجه به تاریخ این تیم، آنها همیشه به موفقیت باور دارند. بازیکنان بزرگ مانند آلفردو دی استفانو، فرانس پوشکاش، رائول، کریستیانو رونالدو و گونسالو ایگواین در ترکیب این تیم بوده و همه این مهاجمان می‌دانند که چه باید بکنند. 

آنها به همین دلیل همیشه تا پایان مبارزه می کنند و این بخشی از تاکتیک رئال مادرید است. ما تا آنجا که ممکن است باید شرایط را مدیریت کنیم. می‌توانستیم بهتر باشیم، اما این کار آسان نیست. چون ما مقابل رئال مادرید بازی می کنیم و ممکن است فصل بعد مقابل بارسلونا این اتفاق رخ دهد."

احتمال فتح لیگ قهرمانان در فصول آینده: "من نمی دانم. این سوالی است که نمی توانم به آن پاسخ دهم، زیرا فوتبال غیرقابل پیش بینی است. شیخ منصور این باشگاه را نخرید و روی این امکانات سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری نکرد تا فقط قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. آنها این کار را کردند تا در همه مسابقات حضور داشته باشند و رقابت کنند. لیگ قهرمانان هدف اول و آخر است، ما می خواهیم آن را فتح کنیم، اما هیچ کس نمی داند که آیا این اتفاق رخ می دهد یا نه. 

ما باید در همه مسابقات حضور داشته باشیم و این برای ما یک افتخار است، اما مردم قدر تلاش این باشگاه را نمی دانند. برای من فوق‌العاده فوق‌العاده است که دوباره در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشم و قدم‌هایی برای بهتر شدن و رقابت با یک تیم سرشناس در داخل و خارج از خانه بردارم. رئال مادرید لیاقت صعود را داشت و آنها سزاوار این موفقیت هستند. ما تا جایی که ممکن است خوب بازی کرده و سعی می کنیم با همه تیم ها رقابت کنیم. 

این برعکس آن چیزی است که مردم فکر می کنند. مردم می گویند اگر این گروه از بازیکنان یا گواردیولا عنوانی را کسب نکنند، شکست خورده اند، اما من کاملا مخالفم . ما می دانیم که رسیدن به این اهداف چقدر دشوار است. نمی دانم برای قهرمان کردن سیتی در لیگ قهرمانان به اندازه کافی خوب هستم یا نه. مردم حالا معتقدند کمبود شخصیت دلیل این شکست بوده، نداشتن شخصیت؟ اگر جک گریلیش آن دو گل را می زد چه اتفاقی می افتد. شخصیت چیست؟ در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اتلتیکو مادرید، زمانی که آنخل کوره‌آ شوت زد و ادرسون مهار کرد، اینجا شخصیت داشتیم؟ اگر این توپ گل می شد، شخصیت نداشتیم؟ وقتی تیبو کورتوا ضربه جک گریلیش را به کرنر فرستاد چطور؟"

واکنش گواردیولا به ستاره های سیتی: "بازیکنان من می خواستند در فینال بازی کنند و من عملکرد تیم را مورد ستایش قرار می دهم. من به لیورپول و رئال مادرید تبریک می گویم و آنها شایسته رسیدن به فینال هستند. فصل بعد تلاش می کنیم و اگر نتیجه نداد دوباره تلاش می کنیم. 

من بازیکنان را قضاوت نمی کنم و آنها باید خودشان این کار را انجام دهند، اما نظر من نسبت به آنها تغییر نمی کند زیرا می دانم حضور در فینال چقدر سخت است. رئال مادرید لیاقت حضور در فینال را ندارد؟ اتلتیکو مادرید در نیمه دوم بازی بهتر از ما بازی کرد و اگر کمی خوش شانس تر بود به نیمه نهایی می رسید. من به آنها نمی گویم این شکست را فراموش کنند. هنوز هم من خاطره دیدار مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان را در ذهن دارم، یک اینچ فاصله برای رحیم برای گلزنی و بازی مقابل آژاکس. یک سرمربی اتفاقات خوب را به بازیکنان یادآوری می کند و ما نیز به چنین کاری علاقمندیم. بردن جام ها خیلی خوب است، اما فصل بعد آنها را فراموش می کنید و یک نام دیگر در لیست برنده ها و بازنده ها وجود دارد."