قبل از این بازی اختلاف ما با استقلال 6امتیاز بود و حالا به 4امتیاز رسیده است. 5بازی و 15 امتیاز دست‌نخورده هم باقی مانده است.

پاکدل: تمرکز روی استقلال نتیجه‌ای ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پرسپولیس در شرایطی مقابل پیکان به برد رسید که مهم‌ترین اتفاق برای سرخ‌پوشان، توقف استقلال در اصفهان بود. در شبی که شاگردان یحیی گل‌محمدی 2گل به پیکان زدند، حامد پاکدل زننده یکی از گل‌های تیمش بود تا دوباره فرصت‌طلبی خودش را نشان دهد. این در حالی است که پاکدل در این فصل در مجموع حدود 320دقیقه برای تیمش بازی کرده ولی 5گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. پاکدل با امیدواری زیادی در مورد قهرمانی پرسپولیس صحبت می‌کند، این در حالی است که آنها 4امتیاز کمتر از استقلال دارند. مهاجم سرخپوشان درخصوص شانس قهرمانی پرسپولیس، عملکرد خودش در این فصل و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می‌دهد.

 از بازی با پیکان شروع کنیم که گرفتن 3امتیاز این بازی برای شما بسیار مهم بود.

دقیقا. کادر فنی ما هم قبل از این بازی به این موضوع اشاره داشتند که 6فینال در پیش داریم و باید با تمام وجود بجنگیم تا 3امتیازها را بگیریم. پیکان تیم خوبی است و در لیگ امسال هم نشان داد که انسجام تیمی خوبی دارد ولی ما در تمرینات روی نقاط ضعف و قوت این تیم کار کرده بودیم و در نهایت هم به هدف‌مان رسیدیم. ما فوتبال خوبی را هم به نمایش گذاشتیم.

به‌نظر می‌رسد توقف استقلال در اصفهان هم انگیزه شما را برای برد در این بازی بیشتر کرده بود؟

ما نباید روی نتایج استقلال تمرکز کنیم. راه برای ما روشن است و 5بازی دیگر هم باقی مانده که باید با تمام وجود بجنگیم. اینکه بخواهیم روی نتایج استقلال تمرکز کنیم چیزی را برای ما تغییر نمی‌دهد، مهم این است که خودمان انگیزه و روحیه بالا داشته باشیم و با تمام وجود برای قهرمان شدن بجنگیم.

یعنی برای قهرمانی امید زیادی دارید؟

چرا باید ناامید باشیم؟ قبل از این بازی اختلاف ما با استقلال 6امتیاز بود و حالا به 4امتیاز رسیده است. 5بازی و 15امتیاز دست‌نخورده هم باقی مانده ولی این را می‌دانیم که پرسپولیس دیگر جایی برای اشتباه ندارد. ما باید بازی‌ها را ببریم تا در نهایت به صدر جدول برسیم. پرسپولیس هرگز از قهرمانی ناامید نمی‌شود، ما سرباز تیم هستیم و باید تا آخرین هفته بجنگیم.

چند درصد احتمال می‌دهی پرسپولیس در این شرایط سخت قهرمان شود؟

نمی‌توانم درصد تعیین کنم ولی پرسپولیس تیم بزرگی است و تیم بزرگ همیشه کارهای بزرگ می‌کند؛ مثل کسب 5قهرمانی پیاپی. ما حالا دنبال ششمین جام هستیم.

در مورد گلی که به پیکان زدی صحبت کن. بعد از گل کاملا مشخص بود که خیلی خوشحالی.

گل زدن برای پرسپولیس همیشه لذتبخش است. البته خوشحالی من از این است که یک گل تاکتیکی زدیم و در تمرینات هم روی این گل کار کرده بودیم. امیدوارم باز هم برای پرسپولیس گل بزنم و بازیکن مؤثری برای تیمم باشم.

 تو امسال خیلی کم برای پرسپولیس بازی کردی. آیا نسبت به نیمکت‌نشینی، ناراحت یا معترض نیستی؟

فوتبالیست حرفه‌ای نباید به نیمکت‌نشینی اعتراض کند و من هم همیشه یاد گرفتم به‌نظر کادر فنی احترام بگذارم. پرسپولیس تیم بزرگی است و همه دوست دارند برای تیم بازی کنند و تأثیرگذار باشند ولی این سرمربی است که تصمیم می‌گیرد از چه نفراتی استفاده کند. البته این را هم باید بگویم که در یک مقطع از فصل مصدوم شدم و این موضوع هم در بازی نکردنم تأثیرگذار بود. با این حال هر وقت بازی کنم، دوست دارم بهترین عملکرد را داشته باشم.

 فکر می‌کنی در 5هفته آینده بازی‌های استقلال سخت‌تر است یا پرسپولیس؟

هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در نیم‌فصل دوم خصوصا در بازی‌های پایانی نتیجه گرفتن سخت است و کار تیم ما هم آسان نیست ولی باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم تا در این 5بازی خوب امتیاز بگیریم. از طرفی حمایت هواداران پرسپولیس هم بزرگ‌ترین دلگرمی برای ماست تا بتوانیم در بازی‌های بعد نتایج خوبی بگیریم.

 غیبت یحیی گل‌محمدی روی نیمکت به ضرر پرسپولیس نیست؟

قطعا این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند ولی مربیان دیگر ازجمله آقای مطهری روی نیمکت هستند و نکات لازم را به بازیکنان گوشزد می‌کنند.

 در 3بازی آینده از ورزشگاه آزادی دور هستید و باید برابر ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتور قرار بگیرید. قبول داری این 3بازی سخت می‌تواند سرنوشت قهرمانی پرسپولیس را رقم بزند؟

هر 3بازی برای ما مهم است ولی باید بازی به بازی جلو برویم. تمام تمرکز ما روی بازی با ذوب‌آهن است که در اصفهان برگزار خواهد شد. آنها نسبت به نیم‌فصل اول عملکرد بهتری داشته‌اند و بازی آسانی در پیش نداریم. با این حال در اصفهان محکوم به برد هستیم و حتما باید ذوب‌آهن را ببریم.