خبرنگار ایندیپندنت خبر داد که معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده مذاکرات وین که روز سه‌شنبه به منظور پیگیری مذاکرات وین وارد تهران می شود، تا روز جمعه در تهران خواهد ماند

ایندیپندنت: «مورا» تا روز جمعه در تهران خواهد ماند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار ایندیپندنت خبر داد که معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده مذاکرات وین که روز سه‌شنبه به منظور پیگیری مذاکرات وین وارد تهران می شود، تا روز جمعه در تهران خواهد ماند.

استفانی لیختنشتاین خبرنگار ایندیپندنت در وین اتریش در توییتی نوشت: مطلع شدم که انریکه مورا روز سه‌شنبه به منظور گفت‌وگو با همتایان ایرانی خود به تهران سفر کرده و برای چندین روز و تا جمعه در تهران خواهد ماند.

مورا سه شنبه شب به منظور پیگیری مذاکرات وین وارد تهران می شود و روز چهارشنبه با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو می کند.

پس از انجام مذاکرات فشرده میان ایران، اتحادیه اروپا و کشورها ۱+۴، نوبت به تصمیم‌گیری آمریکا رسید که بر همین اساس مذاکره‌کنندگان ارشد کشورها، وین را به مقصد پایتخت‌های خود ترک کردند و گفت‌وگوها را از طریق تبادل پیام از سوی هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها ادامه دادند.

بنابراین سفر معاون هماهنگ‌کننده مذاکرات به ایران در ادامه رایزنی‌ها و دیدارها درباره موضوعات اختلافی باقیمانده میان ایران و آمریکا برای بازگشت آمریکا میان کشورهای عضو برجام است.

مورا در سفر قبلی خود به تهران در ۷ فروردین سال جاری با علی باقری مذاکره کننده ارشد و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و پس از آن برای انتقال مطالب و نکات جمهوری اسلامی ایران و نهایی کردن تصمیم ها راهی واشنگتن شد.