دیدار ذوب آهن و پرسپولیس چهار صحنه مشکوک داوری داشت که با اعتراض شدید یحیی گل محمدی همراه شد.

پرسپولیس در اصفهان از داوری ضرر کرد؟ (کارشناسی)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش ورزش سه، دیدار ذوب آهن و پرسپولیس در حالی با تساوی خاتمه یافت که پس از سوت پایان بازی یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی اعتراض شدیدی به قضاوت پیام حیدری در این بازی داشتند.

در طول این بازی مهدی عبدی مهاجم سرخ‌پوشان در دو صحنه معتقد بود خطای پنالتی روی او رخ داده و در یک صحنه نیز در یک موقعیت مناسب برای سرخ‌پوشان آفساید شرزود تمیروف اعلام شد.

همچنین در نیمه اول بازی نیز در صحنه‌ای خطای هند حامد لک اعلام شد که بازیکنان ذوب آهن اعتماد داشتند دروازه‌بان سرخ‌پوشان باید با کارت جریمه می‌شد.

نظر کارشناسان داوری را در این خصوص می‌خوانیم:

* دقیقه 26 (هند حامد لک)

ابراهیم میرزابیگی: در تصویری که ما می‌بینیم و همچنین صحنه‌ای که کمک داور می‌دید تشخیص این مسئله که هند رخ داده یا نه مشکل است اما به نظر می‌آید که لک داخل محوطه توپ را لمس می‌کند و توپ بیرون از محوطه می‌افتد. زاویه دید داور در این صحنه خوب بود و می‌توانست به‌خوبی تشخیص بدهد. اگر کمک داور اعلام هند کرده باشد امکان اشتباهش زیاد است.
نوذر رودنیل: هند حامد لک به‌درستی اعلام شد. دست حامد لک بیرون از محوطه جریمه بود اما چون موقعیتی برای مهاجمان ذوب آهن وجود نداشت نیازی نبود داور به بازیکن اخطار بدهد.
حیدر سلیمانی: هندی رخ نداد و کمک داور یه اشتباه هند اعلام کرد. لک درون محوطه جریمه توپ را با دست کنترل کرد اما چون کنترلش را از دست داد توپ را رها کرد و بیرون از محوطه جریمه توپ را لمس نکرد.
غلامرضا جباری: زاویه‌ای که فیلم نشان می‌دهد تشخیص داخل یا خارج بود دست دروازه‌بان تیم پرسپولیس در زمان لمس توپ سخت است و نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. بنابراین با توجه به زاویه خوب داور باید به تصمیم ایشان احترام گذاشت.

* دقیقه 52 (خطای مشکوک به پنالتی روی مهدی عبدی)

ابراهیم میرزابیگی: دستی که مدافع ذوب آهن به پشت بازیکن پرسپولیس گذاشت، در حدی نبود که بازیکن پرسپولیس خودش را زمین بزند. در این صحنه عبدی بزرگنمایی کرد و ادامه بازی از سمت داور درست بود.
نوذر رودنیل: هیچ اتفاقی رخ نداد و داور به‌درستی ادامه بازی را اعلام کرد.
حیدر سلیمانی: مهدی عبدی خودش را با مدافعین درگیر کرد و قصد داشت با زیرکی پنالتی بگیرد و درواقع خودش پای خودش را به مدافع گیر می‌داد که خطا نبود و داور به‌درستی ادامه بازی داد.
غلامرضا جباری: بازیکن تیم ذوب آهن توپ را زد و خطای پنالتی اتفاق نیفتاد.
نوید مظفری: بازیکن ذوب آهن، بازیکن پرسپولیس را هل داد و مرتکب خطا شد. داور باید به نفع پرسپولیس پنالتی اعلام می‌کرد.

* دقیقه 54 (خطای مشکوک به پنالتی روی مهدی عبدی)

ابراهیم میرزابیگی: باز هم بازیکن پرسپولیس سعی در گرفتن پنالتی داشت که داور به‌درستی ادامه بازی داد. به هیچ‌وجه خطا نبود و جایگیری داور هم در این صحنه عالی بود.
نوذر رودنیل: خطای پنالتی رخ نداد.
حیدر سلیمانی: ادامه بازی درست بود. در این صحنه هم مانند صحنه قبل خطایی رخ نداد و عبدی قصد داشت پنالتی بگیرد.
غلامرضا جباری: بازیکن ذوب آهن مرتکب خطای پنالتی نمی‌شود و ادامه بازی بهترین تصمیم است.

نوید مظفری: خطایی رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

* دقیقه 75 (آفساید شرزود تمیروف)

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن سمت چپ در آفساید قرار داشت و تمیروف در آفساید نبود اما‌ کمک داور دوم عجله کرد و اشتباه فاحشی انجام داد که می‌توانست یک موقعیت تک به تک برای پرسپولیس در پی داشته باشد.
نوذر رودنیل: بازیکنی که توپ را دریافت و حرکت کرد در آفساید قرار نداشت و بازیکن دیگر پرسپولیس در آفساید بود که دخالتی نداشت. کمک داور دوم نباید آفساید اعلام می‌کرد و کار بسیار اشتباهی انجام داد.
حیدر سلیمانی: کمک داور دوم اشتباه کرد. تمیروف در وضعیت آفساید قرار نداشت و عبدی در آفساید بود که توپ را رها کرد و تمیروف صاحب توپ شد. اگر کمک داور با دقت و تامل در این صحنه ادامه بازی می‌داد شاید یکی از شاهکار‌های کمک داوری در این دوره از لیگ بود اما متاسفانه او در محاسباتش اشتباه کرد و یک موقعیت را از پرسپولیس سلب کرد.
غلامرضا جباری: هر دو بازیکن پرسپولیس در آفساید بودند و به‌درستی اعلام آفساید شد.

نوید مظفری: کمک داور به اشتباه آفساید بازیکن پرسپولیس را اعلام کرد.