مکس آلگری می تواند با شکست سیمونه اینزاگی، عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ کوپا ایتالیا را از آن خود کند.

سرمربی یوونتوس امشب در تاریخ بی‌رقیب می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس در فصل جاری به موفقیت خاصی دست پیدا نکرده و قهرمانی در جام حذفی آخرین امید این تیم برای فتح جام خواهد بود. اما فینال حساس با اینتر طعم ویژه‌ای برای سرمربی ایتالیایی بیانکونری خواهد شد. اگر یوونتوس امشب در ورزشگاه المپیکو رم در فینال کوپا اینتر را شکست دهد، مکس آلگری تبدیل به موفق‌ترین مربی تاریخ کوپا ایتالیا خواهد شد.

آلگری تا امروز در کنار سون گوران اریکسون و روبرتو مانچینی چهار بار عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده است. آلگری در اولین فصل حضورش در یووه موفق به غلبه بر لاتزیو با نتیجه 2-1 در وقت اضافه شد تا یوونتوس برای اولین بار در 20 سال گذشته قهرمانی کوپا ایتالیا را از آن خود کند.  

در سال 2016 یوونتوس با تک گل آلوراو موراتا در دقیقه 110 از سد میلان گذشته و به‌عنوان قهرمانی دست یافت. بیانکونری در دوره بعدی دوباره در فینال لاتزیو را این بار با دو گل شکست داده و جام را بالای سر برد. یوونتوس تحت هدایت آلگری بهترین نمایش خود در فینال کوپا ایتالیا را در سال 2018 ارائه داده و این بار میلان را با نتیجه 4-0 مغلوب کرد.

در حقیقت فقط در سال 2019 بود که یوونتوس با مکس آلگری توسط آتالانتا در یک‌چهارم نهایی حذف شد، وگرنه در بقیه فصول او موفق به کسب عنوان قهرمانی با تیمش شده است. حالا دوباره بانوی پیر با این سرمربی باتجربه به فینال رسیده و آنها به دنبال فتح عنوان قهرمانی و البته انتقام شکست چند ماه قبل در سوپرکاپ در بازی برابر اینتر هستند.