محمد ربیعی در پایان بازی با نساجی مورد تشویق و تحسین هواداران شان قرار گرفت و درحالی به محبت‌های آنها پاسخ می‌داد که دو هفته قبل در آستانه برکناری بود.

چالش نفسگیر ربیعی در دو مقطع مشابه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی که بارها تیم‌های مختلف را از لیگ‌های پایین به یک لیگ بالاتر آورده در بزرگ‌ترین دستاورد خود مس رفسنجان را لیگ برتری کرد و با اعتماد مجموعه مس به او، در جمع مربیان لیگ‌برتری قرار گرفت.

ربیعی در طول دو سال حضورش به عنوان سرمربی مس رفسنجان روزهای شیرین و البته سختی را پشت سر گذاسته و در چند مقطع روی لبه تیغ برکناری راه رفته است. او در ابتدای لیگ بیستم چندهفته ابتدایی را بدون پیروزی پشت سر گذاشت و پس از پنج هفته تیم نارنجی‌پوش به روند خوبی رسید. مسی‌ها در نیم فصل دوم نیز از هفته بیستم تا بیست و پنجم هفته‌های سختی را پشت سر گذاشتند اما بازهم موتورشان در بازی‌های انتهایی لیگ روشن شد و در جایگاه خوب هشتمی برای یک تیم تازه لیگ برتری شده به کار خود پایان دادند.

ربیعی که برای این فصل نیز در رفسنجان ماندگار شده بود با قرعه سختی که با آن رو به رو شد در هفته‌های ابتدایی دو شکست مقابل سپاهان و فولاد را تجربه کرد و با آلومینیوم نیز به تساوی رسید اما با یک بازی خوب مقابل پرسپولیس و کسب تساوی و سپس شکست دادن نفت مسجد سلیمان روند این تیم صعودی شد.

در ادامه، بازی‌های خوب مس باعث شد شاگردان ربیعی حتی برای کسب سهمیه هم امیدوار باشند اما شکست سه‌گله به پرسپولیس در هفته بیستم آنها را روی دور بدبیاری قرار داد و پس آن دو مساوی مقابل نفت مسجد سلیمان و آلومینیوم همچنین دو شکست به ذوب آهن و تراکتور آنها را با شرایط عجیبی به جام حذفی رساند. مس در جام حذفی نیز با خلیج فارس به تساوی رسید و در ضربات پنالتی حذف شد تا زمزمه‌هایی در مورد برکناری ربیعی شنیده شود.

با این حال با شروع مجدد لیگ برتر، مس بار دیگر با همان روحیه سابق پا به زمین گذاشت و با شکست دادن فجر و نساجی شش امتیاز کامل دو بازی اخیر را گرفت و برای پس گرفتن جایگاه چهارمی از فولاد تلاش می‌کند‌.

جایگاه و شخصیت مس در دومین سال لیگ برتری بودن باعث شده آنها تیمی شگفتی‌ساز لقب بگیرند. ربیعی نیز که با صبوری و اعتماد هواداران و کادر مدیریتی در سمتش باقی مانده تلاش می‌کند در چهار هفته پایانی بهترین نتایج را بگیرد.

مصاف حیثیتی با گل‌گهر در دربی کرمان و میزبانی از استقلال که مدعی اصلی قهرمانی است می‌تواند عیار ربیعی را بار دیگر مشخص کند و باید دید این تیم نسبت به فصل گذشته چند پله پیشرفت خواهد داشت‌.