سون هیونگ مین این هفته جایزه خود به عنوان مرد سال آسیا از نظر نشریه تیتان اسپورت را دریافت خواهد کرد.

سون جایزه مرد سال آسیا را تحویل می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، چند ماه پیش وب‌سایت تیتان اسپورت به رسم سال‌های گذشته با برگزاری یک نظرخواهی از سوی فوتبال‌نویس‌های قاره، برای انتخاب بهترین بازیکن سال 2021 آسیا اقدام کرد که در این بین از هر عضو هیئت داوران خواسته شد تا 3 بازیکن را به‌ترتیب به‌عنوان برترین بازیکن آسیا معرفی کند.

نکته جذاب در نظرسنجی تیتان اسپورت این است که علاوه بر بازیکنان آسیایی شاغل در این قاره، فوتبالیست‌های خارجی تیم‌های آسیایی و همچنین بازیکنان لژیونر نیز می‌توانند از سوی داوران انتخاب شوند تا به این‌ترتیب رقابت برای کسب جایزه توپ طلای آسیا بیشتر شود.

در نهایت سون هیونگ مین با کسب بیشترین میزان امتیاز برای هفتمین دوره موفق شد به‌عنوان مرد سال آسیا انتخاب شود و نکته جالب اینکه مهدی طارمی و سردار آزمون پشت سر او قرار گرفتند تا برای دومین سال متوالی رقابت بر سر این جایزه معتبر و بین المللی فوتبال آسیا بین مهاجمانی از ایران و کره جنوبی شکل بگیرد.

حالا در شرایطی که تیتان اسپورت در سه سال اخیر به‌خاطر مسائل پیش آمده در مورد کووید نتوانسته بود عنوان را به مرد سال قاره تحویل بدهد، قرار است این بار در حاشیه تمرین تیم تاتنهام هاتسپر، سون هیونگ مین جایزه‌اش را از دست "جان دوئردن" فوتبال‌نویس گاردین بگیرد.

سون هیونگ مین پیش‌تر هم در کمپ تمرینی تاتنهام این جایزه را گرفته بود.

او روز چهارشنبه به کمپ تمرینی تیم تاتنهام می‌رود تا در حالی جایزه سون را به او بدهد که ستاره کره‌ای امیدوار است بالاتر از محمد صلاح به‌عنوان آقای گل لیگ جزیره به کارش در این فصل خاتمه دهد.

تیتان اسپورت تنها نشریه‌ آسیایی است که در اقدامی مشابه با روزنامه فرانس فوتبال که بهترین بازیکن جهان را معرفی می‌کند، این نظرخواهی را در قاره آسیا برگزار می‌کند و هر ساله بهترین بازیکن قاره را برمی‌گزیند.

پژمان راهبر سردبیر "ورزش سه" عضو ایرانی هیئت داوران این وب‌سایت بود که سون هیونگ مین، سردار آزمون و مهدی طارمی را در فهرست آرای خود قرار داد.

سون از سال 2014 سلطه قاطعانه به این جایزه داشته و فقط یک بار در سال 2016 شینجی اوکازاکی موفق شد رای داوران را به خود جلب کند و بهترین بازیکن آسیا شود. به جز سردار آزمون که سال گذشته در رتبه دوم قرار گرفت، پیش از این علیرضا بیرانوند در جایگاه سوم جای داشت و حالا دو ستاره ایرانی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.