اروین انگاپت و نیمیر عبدالعزیز از استقبال فوق العاده هواداران ایرانی به وجد آمده اند؛ تا جایی که به سفر دوباره به ایران هم فکر می کنند.

اختصاصی - اولین مصاحبه با فوق ستاره‌های پیکان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، حضور دو فوق ستاره والیبال جهان در یک باشگاه ایرانی را شاید بتوان در تاریخ ورزش ایران یک اتفاق بی نظیر دانست. تصورش را بکنید بازیکنانی در سطح رونالدو و مسی در فوتبال به ایران آمده باشند و در کنار بازیکنان ایرانی در یک باشگاه ایرانی به میدان بروند. البته که این اتفاق در یک دوره کوتاه مدت و برای تورنمنت جام باشگاههای آسیا رخ داده و حضور بازیکنانی همچون معروف و موسوی در ترکیب پیکان هم در آمدن این دو فوق ستاره به ایران بی تاثیر نبوده است. 
شاید پیمان اکبری هم به حساسیت حضور اروین انگاپت و نیمیر عبدالعزیز در ایران آگاه است که نمی خواهد فوق ستاره های تیمش در کوران مسابقات خیلی درگیر مصاحبه و سوال های پرتعداد رسانه ها و هواداران ایرانی شوند. 
با این حال فرصتی دست داد تا دو ستاره این روزهای جهان والیبال که احتمالا در ماههای آینده در ترکیب تیم های ملی فرانسه و هلند رودرروی ایران می ایستند، روبروی دوربین "ورزش سه" بایستند و به سوالات کوتاه ما پاسخ دهند. 
از تجربه سفر به ایران تا همبازی شدن با معروف و موسوی
اروین انگاپت که سال قبل قهرمانی المپیک را با فرانسه تجربه کرده و همواره در دنیای والیبال به عنوان یک بازیکن نسبتا پرحاشیه شناخته می شود، کم شوخ تر و با انرژی تر از نیمیر به سوالات پاسخ می دهد. او درباره تجربه حضور در ایران می گوید: «چند بار قبل از این با تیم ملی قصد سفر به ایران را داشتم، اما این اتفاق نیفتاد. می دانستم اینجا طرفداران زیادی دارم. پیام های زیادی از ایران برای من ارسال شده بود و کنجکاو بودم تا ایران را ببینم. اینجا جو خیلی برقرار است و به اینکه در ایران هستم، افتخار می کنم. من به خاطر رسیدن به یک هدف که آن هم قهرمانی است، به اینجا آمدم و البته فرصتی دست داد تا کنار بازیکنانی مثل معروف و موسوی بازی کنم.»
نیمیر عبدالعزیز که در هلند به عنوان تک ستاره شناخته می شود و همبازی انگاپت در مودنای ایتالیاست، به سوال مشابه ما اینطور پاسخ می دهد: «خیلی خوشحالم که اینجا هستم. برای من بازی کردن کنار موسوی و معروف افتخار است چون بازیکنان بزرگی هستند و در تمام دنیا آن ها را می شناسند. البته که بازی کردن کنار همه این بازیکنان برای من افتخار است و حس خوبی از آن ها می گیرم.»

کری خوانی انگاپت برای تیم ملی ایران
در بخش بعدی مصاحبه درباره رویارویی احتمالی فرانسه با ایران در ماههای آینده در چارچوب لیگ ملت ها و مسابقات جهانی از انگاپت پرسیدیم. ستاره فرانسوی ها می گوید: «تقابل های بین ایران و فرانسه دیدارهای بزرگ و جذابی بوده، اما فکر می کنم در حال حاضر ایران بازیکنان مهمی مثل معروف و موسوی را از دست داده و باید یک تیم جدید بسازد. بنابراین فکر می کنم این بازی سه بر صفر به سود فرانسه رقم بخورد.»
اما نیمیر عبدالعزیز که احتمالا 20 خرداد در ترکیب تیم ملی هلند مقابل ایران می ایستد، درباره این دوئل می گوید: «هر زمان اینجا کارم تمام شود، یک روز بعد باید به تیم ملی ملحق شوم. ایران همیشه تیم خوبی داشته و در حال حاضر شاید کمی تغییر کرده باشد. چیزی که اینجا دیدم بازیکنان و استعدادهای بزرگی هستند و بنابراین بازی سختی خواهد بود. کدام تیم برنده می شود؟ خواهیم دید!»
انگاپت در لیگ ایران؟ همه چیز امکان پذیر است!
از اروین انگاپت پرسیدیم ممکن است در آینده خودش و یا بازیکنانی در سطح او در لیگ ایران به میدان بروند. او پاسخ جذابی به این سوال داشت: «من فکر می کنم امکان پذیر باشد. الان لیگ کشورهایی مثل ایتالیا و لهستان به مراتب بالاتر از لیگ ایران است، اما معتقدم همه چیز امکان پذیر است. می دانم لیگ ایران فضای بسیار خوبی دارد و طرفداران زیادی هم در سالن ها هستند.»
و اما سوال آخر ما از انگاپت این بود که رویای بعدی او با توجه به تجربه قهرمانی در لیگ جهانی و المپیک چیست. فوق ستاره فرانسوی هم گفت: «ما برای قهرمانی مجدد در پاریس آماده می شویم. المپیک در شهر ما برگزار می شود، اما فعلا دو سال دیگر از طلایی که در ژاپن گرفتیم، لذت خواهیم برد.» 

 
من والیبال بازی می کنم، نه تنیس!
آن هایی که بازی های نیمیر عبدالعزیز را دنبال می کنند، می دانند که او به ثبت نام جلوی عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین عادت دارد و بارها توانسته با کسب 40 امتیاز در یک بازی نام خودش را مطرح کند. این فوق ستاره هلندی درباره اینکه هواداران ایرانی منتظر درخشش اینچنینی او در ادامه تورنمنت جام باشگاههای آسیا هستند، گفت: «وقتی برای یک تیم بازی می کنم، تمرکزم روی این نیست که توپ های زیادی به من برسد و امتیازآورترین بازیکن زمین شوم. این موضوع اهمیتی برایم ندارد. ما والیبال بازی می کنیم، نه تنیس. ما در یک رشته گروهی هستیم و الان هم مهمترین هدف ما قهرمانی در این تورنمنت است. اینکه در پایان بازی چه کسی امتیازآورترین بازیکن زمین شود، مهم نیست.»
تقابل با سیمون مبارزه فوق العاده ای خواهد بود
اما فوق ستاره دیگری به نام سیمون که چند روز قبل به عنوان ارزشمندترین بازیکن سری آ انتخاب شد هم به ایران آمده و برای شهداب بازی می کند. از نیمیر عبدالعزیز درباره تقابل احتمالی با سیمون در فینال پرسیدیم و او اینطور پاسخ داد: «چه چیزی درباره سیمون می توانم بگویم؟ همه می دانند او یک بازیکن فوق العاده است و بهترین بازیکن فینال هم شد. هر بازی 20 امتیاز کسب می کند و خوشحالم که او هم اینجاست. خوشحالم که سیمون اینجاست چون سطح تورنمنت را بالا می برد. اول باید به فینال برسیم و اگر با سیمون روبرو شویم، این یک مبارزه فوق العاده خواهد بود. البته این تقابل دو تیم است، نه فقط رویارویی ما با سیمون.»