سنگربان ویتوریا گیمارش اعتراف کرد که هر دو خطای پنالتی که روی مهدی طارمی مرتکب شده، درست بوده است.

اعتراف گلر گیمارش: روی طارمی خطای پنالتی کردم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، همچنان مهدی طارمی یکی از سوژه های اصلی فوتبال پرتغال است. بازیکنی که به واسطه گرفتن خطاهای پنالتی از مدافعین و گلرهای رقیب، مورد انتقاد شدید هواداران سایر تیم ها قرار می گیرد اما واقعیت این است که تمامی این پنالتی ها درست بوده و مهاجم ایرانی با استفاده از هوش و ذکاوت خود، درون محوطه جریمه از بازیکنان تیم مقابل پنالتی می گیرد.

طارمی روز گذشته گفتگویی با یکی از روزنامه های پرتغالی داشت و به دفاع از خود پرداخت. او گفت دلیل این انتقادها فقط این است که او برای پورتو بازی می کند و به همین دلیل هواداران رقبا علیه او موضع گرفته اند. در همین رابطه، شب گذشته یکی از شبکه های پرتغال سراغ برونو وارلا سنگربان ویتوریا گیمارش رفت.

دو ماه پیش و در یکی از دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ پرتغال، پورتو با تک گل طارمی از سد ویتوریا گیمارش گذشت. در آن بازی، مهاجم ایرانی پورتو دو خطای پنالتی از گلر حریف گرفت که جنجال زیادی برپا کرد. او یکی از آنها را به گل تبدیل کرد اما دومی را برونو وارلا مهار کرد. حالا دروازه بان ویتوریا گیمارش مسئول هر دو پنالتی را برعهده گرفته و تصمیمات داوری را می پذیرد.

این سنگربان پرتغالی در مصاحبه ای که با شبکه 11 پرتغال داشت گفت: من همیشه به محض رسیدن به خانه، بازی ها را آنالیز می کنم. روز بعد از بازی نیز این کار را با مربی دروازه بان های تیم انجام می دهم. خطاهای پنالتی همان چیزی بود که ما درباره آن صحبت کردیم و به نتیجه رسیدیم من در آنجا موقعیت خوبی نداشتم.

او درخصوص ارتکاب خطای پنالتی به روی طارمی گفت: امیدوار بودم طارمی بر توپ مسلط نشود، اما او این کار را کرد. سپس من زمان لازم را داشتم تا به دروازه برگردم، اما این کار را انجام ندادم. من در بین راه و میان دروازه و طارمی بودم و همین جایگیری باعث شد تا در نهایت تصمیم بگیرم دروازه را ترک کنم.

سنگربان ویتوریا گیمارش صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: اولین چیزی که به آن فکر می کردم این بود که زودتر به محل توپ برسم، اما در نیمه راه پشیمان شدم. این موضوع خیلی مورد بحث قرار گرفت، اما من صادقانه بگویم اگر یکی از مهاجمان تیم من مانند اسکار یا برونو جای طارمی بود، پنالتی را می پذیرفتم.

وارلا با پذیرش خطا بر روی مهاجم ایرانی پورتو اضافه کرد: طارمی این کار را به خوبی انجام می دهد. من خودم ناامید بودم، زیرا درباره این حرکات او مطالعه کرده بودم. من چندین حرکت طارمی را دیده بودم.اما در بازی تصمیماتی وجود دارد که باید در یک لحظه بگیریم. وقتی او توپ را لمس کرد، از قبل دستانم را بالا بردم، چون می دانستم او به سمت زانوی من می آید. ریاکاری فایده ای ندارد. پنالتی را قبول دارم او کار خودش را کرد، من نباید اینطور به سمت او حرکت می کردم.