بصیرت و همراهی مردم با دولت در طرح اقتصادی اخیر دشمنان را ناامید و ناکام کرد بنابراین مشارکت مردم و همراهی با دولت ، خدمتگزاران را برای برداشتن گام های اساسی در جهت رفع مشکلات اقتصادی تقویت می کند

رئیس جمهوری: بصیرت و همراهی مردم در طرح اقتصادی اخیر دشمن را ناامید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بصیرت و همراهی مردم با دولت در طرح اقتصادی اخیر دشمنان را ناامید و ناکام کرد بنابراین مشارکت مردم و همراهی با دولت ، خدمتگزاران را برای برداشتن گام های اساسی در جهت رفع مشکلات اقتصادی تقویت می کند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز 30 اردیبهشت در مراسم دیدار با نخبگان، اقشار مردم و خانواده شهدای آذربایجان غربی که در سالن برق استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله خاص استان مسئله دریاچه ارومیه است ، تصریح کرد: موضوع دریاچه ارومیه فقط مختص ارومیه نیست بلکه این دریاچه یک اکوسیستم تاثیر گذار ، مهم و حیاتی برای منطقه و کشور است.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: برای دریاچه ارومیه گام های برداشته شده اما به سرانجام نرسیده که تلاش می کنیم این گام ها به سرانجام برسد.

 رئیسی با اشاره به اینکه دیدگاه نخبگان و جوانان یک سرمایه برای کشور است، اظهار کرد: استاندار آذربایجان غربی برای گره گشایی و حل مشکلات استان جلسات بیشتری با نخبگان و جوانان استان را ترتیب دهند.

وی با اشاره به اینکه وحدت مولفه امنیت ملی کشور و یک نگاه راهبردی است، خاطر نشان کرد: صاحبنظران و خردمندان  و بزرگان اقوان وادیان  و مذاهب لازم است که پاسدار وحدت و انسجام باشند و اجازه ندهند بدخواهان این وحدت را ازبین ببرند.

رئیس جمهور یاد آور شد: مسایل و مشکلات مختلف استان با مشارکت حوزه علمیه و دانشگاه به صورت مسئله محور حل شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان همچون سیب و انگور یک مسئله مهم است، تصریح کرد: امسال کارهای مهمی در حوزه صادرات این محصولات انجام شد و طبق آمار صادرات ۶ برابر نسبت به سال های قبل شد.

آیت الله رئیسی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی یک استان معدنی است که یک امکان و ظرفیت ارزشمند است، اظهار کرد: باید خام فروشی از بین برود  و با ارزش افزوده ایجادی اشتغالزایی شود.

وی با اشاره به اینکه الگوی کشت در استان باید کاملا  بررسی و مطالعه شده تغییر یابد، خاطر نشان کرد: اراضی کشاورزی آذربایجان غربی این ظرفیت را دارند که اغلب کالاهای اساسی کشور را که وارد می شود تولید کرده و کشور را از واردات بی نیاز کند.

رئیس جمهور با تاکید به اینکه اساس بودجه ریزی سال بر محور عدالت است، خاطر نشان کرد: سند اجرای عدالت،  آمایش سرزمینی است و تلاش شده در بودجه سال جاری عدالت اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه تبادلات مرزی آذربایجان غربی باید فعال شود ، افزود: مسئله کولبری با تدوین آیین نامه کولبری ساماندهی می شود.

دکتر رئیسی یاد آور شد: فقر و فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست بنابراین مبارزه با فقر مطلق اولویت دولت است و دولت با مبارزه با زمینه های فساد گام های مهمی در از بین بردن فقر مطلق برداشته است.

 رئیس جمهوری ادامه داد: جنگ، جنگ اراده ها است و دراین جنگ اراده هایی که متکی به خداوند و اراده پولادین مردم هستند پیروز خواهند شد.