مهرداد لاهوتی گفت: بهتر بود دولت به صورت گام‌به‌گام ارز ترجیحی را حذف می‌کرد تا این میزان افزایش قیمت ناگهانی به وجود نیاید.

دولت از تولیدکنندگان غافل نشود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: گرانی‌های اخیر نگرانی‌هایی در میان مردم به وجود آورده است؛ آنکه آیا در پی حذف ارز ترجیحی ثبات به بازار برمی‌گردد یا خیر؟

مهرداد لاهوتی، نماینده پیشین مجلس، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در شرایط کنونی همه باید به دولت کمک کنیم و از تصمیم اخذشده در ارتباط با حذف ارز ترجیحی حمایت کنیم. دولت قبل هم همین کار را انجام می‌داد و به تدریج ارز ترجیحی را حذف می‌کرد و تعداد قابل توجهی از اقلام را از لیست کالاهایی که ارز ترجیحی می‌گرفتند، خارج کرده بود و همان زمان هم آثار این اقدام بر قیمت کالاها مشاهده می‌شد. در دولت آقای رئیسی پنج قلم کالا باقی مانده بود اما کالاهایی که حساسیت عمومی زیادی بر آنها وجود داشت».

او ادامه داد: «من باور دارم در عین حال که باید از تصمیم کنونی حمایت کنیم اما به هر حال این را هم نمی‌شود بیان نکرد که بهتر بود دولت به صورت گام‌به‌گام ارز ترجیحی را حذف می‌کرد تا این میزان افزایش قیمت ناگهانی به وجود نیاید و فشار بر مردم افزوده نشود. در مجموع دولت می‌توانست مدیریت بهتری داشته باشد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «یک نکته دیگر را هم یادآور شوم؛ آنکه از تولیدکنندگان غافل نشویم. اکنون همه نگاه‌ها به ویژه نگاه دولت به مصرف‌کنندگان است و سعی می‌شود نفع مصرف‌کننده رعایت شود؛ درصورتی که باید توجه داشته باشیم که اگر قرار باشد فشار بر تولیدکننده بالا برود تا مصرف‌کننده راحت باشد، چندوقت دیگر با تولیدکنندگان وارد مشکل می‌شویم».