فارس نوشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، بیانیه‌ای صادر کرد.

ارتش بیانیه داد + متن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متن بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خرمشهر، قرارگاه عاشقی و یادمان تاریخی ملتی است که هم در مقاومت و پاسداری از ارزش‌های این دیار پرگهر و هم عمل به فرامین رهبری الهی امام (ره)، اوج پایمردی و ایثار را به نمایش گذاشتند. ملت قهرمان ایران در حماسه شکوهمند سوم خرداد قهرمانانه وارد عرصه نبرد شدند و مشت‌ پولادین خود را بر سر تجاوز و ظلم کوبیدند و بر تارک تاریخ ماندگار شدند.

ملت بزرگ ایران صفحه اقتدار سوم خرداد را به خط زر نوشت و اراده ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و صلابت ملت فاتح خرمشهر را در صفحات زرین تاریخ به ثبت رساند.

ملت غیور ایران در سی و چهار روز دفاع و نوزده ماه مقاومتِ پاره تن میهن اسلامی، یکپارچه سپر شد و تمام‌قد ایستاد تا به اذن الهی طعم شکست و خواری را به متجاوزان و ظالمان چشاند.

فرزندان غیور امت اسلامی در قامت ارتش و سپاه و بسیج چون ید واحده با ایثار و فداکاری و در پرتو عنایات الهی، فتحی بزرگ را رقم زدند و حماسه‌ای جاوید آفریدند و مقتدرانه نشان دادند هرگز اجازه نخواهند داد عزت و استقلال مردم ایران خدشه‌دار شود.

حماسه سوم خرداد، نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی و الگویی روشن برای همه نسل‌های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن عزیز است.

خرمشهر را خدا آزاد کرد، زیرا آحاد ملت ایران با خداوند میثاق صیانت از دین و پایداری در مقابل دشمنان اسلام بسته بودند و دست بیعت با رهبری خدایی و الهی داده و در راستای راهبرد نورانی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و به تعبیر شهید صیاد شیرازی تحت فرماندهی معنوی امام زمان (عج) برای خدا ایستادند و خداوند نیز آنچنان که وعده داده، ملت را یاری و خرمشهر را آزاد کرد.

پیروزی بزرگ اسلام در حماسه سرنوشت‌ساز سوم خرداد، جبهه کفر و استکبار را منفعل و مستأصل کرد و دشمن را از پیروزی بر ملت غیور ایران نا امید و مأیوس ساخت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) و امت بزرگ ایران و شکرگزاری به درگاه الهی برای این حماسه بزرگ، یاد شهدای والامقام عرصه دفاع از کشور را گرامی داشته و از ایثارگران و رزمندگان این حماسه بزرگ تجلیل می‌کند.

رزمندگان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران با شهدای گرانقدر دفاع مقدس تجدید عهد کرده و اطمینان می‌دهند بیش از گذشته آماده جانفشانی در راه حراست و حفاظت از نظام اسلامی و امنیت کشور و منافع ملت ایران هستند.