شاگردان اسکوچیچ برای سفر به کانادا و برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی این کشور، وضعیت پیچیده ای را سپری خواهد کرد.

برای اخذ ویزا در ترکیه؛ هفته آخر لیگ بدون ملی‌پوشان؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی خود را برای سفر به کانادا آماده می کند که در این میان موضوع مهمی وجود دارد و آن نیز مراحل اخذ ویزا است که باید از طریق کشور ترکیه و شهر آنکارا انجام شود.

از آنجایی که کاروان تیم ملی روز پنجم خرداد راهی ترکیه می شود، این مسئله با برنامه هفته پایانی لیگ برتر تقارن داشته و باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. چرا که هفته سی ام لیگ در تاریخ هشتم خرداد برگزار خواهد شد در حالیکه کاروان تیم ملی سه روز پیش از بازی های این هفته راهی ترکیه می شوند.

بدین ترتیب لازم است بازیکنانی که در لیگ برتر فعال هستند و به اردو دعوت خواهند شد، در تاریخ مشخصی از باشگاه خود جدا شده و برای دریافت ویزای کانادا به ترکیه بروند که این از مشکلات فوتبال ایران در سفر به کاناداست و با برنامه ریزی هفته آخر لیگ و اردوی تیم ملی در تداخل است.

طبعا با استناد به فهرست های قبلی دراگان اسکوچیچ، می توان گفت بجز تیم های بالای جدول که در تیم ملی نمایندگانی خواهند داشت، سایر تیم درگیر این موضوع نیستند.

به احتمال فراوان و با تجربه به دست آمده از دعوت شدگان قبلی، از تیم های میانه جدولی نیز بازیکنی به اردوی تیم ملی دعوت نمی شود ولی از آنجایی که در هفته آخر لیگ هنوز تکلیف تیم های سقوط کننده روشن نشده، انتظار می رود تمامی تیم ها با تمام توان به مصاف رقبا بروند چرا که تیم های استقلال، پرسپولیس و فولاد که احتمالا در فهرست بعدی تیم ملی بازیکن ملی پوش دارند، باید به مصاف سه تیم پایین جدول بروند که به دنبال بقا در لیگ هستند.

البته پلن بعدی برای حل این مشکل می تواند اعزام دیرتر از زمان موعد ملی پوشان شاغل در لیگ برتر باشد. بدین صورت که بازیکنان فردای هفته آخر لیگ یعنی نهم خرداد راهی ترکیه شده و کارهای مربوط به اخذ ویزا را انجام دهند و سپس در تاریخ 10 خرداد به تهران بازگردند که این مسئله نیز ضمن افزایش خستگی بازیکنان، باعث از دست رفتن چند جلسه تمرینی تیم ملی می شود.

به هر شکل باید دید در این خصوص چه تصمیمی گرفته می شود و اینکه بازیکنان ملی پوش در دیدارهای هفته پایانی غایب خواهند بود و یا اینکه پلن دوم اجرا شده و بازیکنان شاغل در لیگ برتر، به صورت جداگانه راهی ترکیه می شوند و به وطن بازخواهند گشت.

طبق برنامه اعلام شده، کاروان تیم ملی ابتدا عازم فرانکفورت آلمان شده و از آنجا راهی ونکوور کانادا خواهند شد. این مسابقه بامداد روز 16 خرداد برگزار می‌شود.