اولی هوینس، رئیس سابق بایرن مونیخ، انتقادات تندی را نسبت به رسانه‌های آلمانی مطرح کرده است.

طعنه هوینس به بارسلونا؛ چرا ورشکسته نمی‌شوید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ همچنان برای رابرت لواندوفسکی می‌جنگند و این مسئله هر روز وارد فاز جدید‌تری می‌شود. مدیر برنامه ستاره لهستانی یعنی پینی زهاوی روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این بازیکن می‌خواهد جدا شود و دیگر علاقه‌ای به بازی برای بایرن مونیخ ندارد. با این حال حسن صالح حمیدزیچ و دیگر مدیران بایرن تاکید می‌کنند که لواندوفسکی تا پایان قرارداد خود یعنی سال 2023 در این تیم می‌ماند.

در همین راستا اولی هوینس، رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ نیز به اظهار نظر در مورد وضعیت لواندوفسکی پرداخته و می‌گوید: "در حال حاضر کسی را در باشگاه بایرن مونیخ نمی‌شناسم که بخواهد اجازه دهد لواندوفسکی پیش از پایان قراردادش تیم را ترک کند."

حتی به نظر می‌رسد که باشگاه بایرن مونیخ حاضر است اجازه دهد لواندوفسکی در تابستان سال بعد درست مثل داوید آلابا و نیکلاس سوله به شکل رایگان جدا شود اما در عوض یک فصل دیگر در این تیم بماند. باشگاه برای این سناریو کاملا آماده است. همچنین یکی دیگر از مسائلی که باعث می ‌شود بایرن مونیخ این تصمیم را بگیرد؛ نبود جایگزین مناسب برای لواندوفسکی است. این به نظر کاملاً با صحبت‌های اولیور کان که گفته بود بایرن برای مواجهه این مسئله پلن C،B،A دارد، کاملا در تضاد است. شایعاتی درباره علاقه بایرن مونیخ به جذب سباستین آلر و روملو لوکاکو وجود داشت اما امکان نهایی شدن هیچ‌کدام از این انتقال‌ها وجود ندارد بنابراین ایده واضح است و لواندوفسکی باید یک فصل دیگر بماند.

هوینس معتقد است که در صورت ماندن لواندوفسکی در بایرن ممکن است نظر او طی ماه‌های آینده تغییر کند. او در ادامه گفت: "اگر او بماند، خوب بازی کند و همچنان در آلمان با خانواده‌اش احساس راحتی کند، شاید در ژانویه بیاید و بگوید وای، من اینجا را خیلی دوست دارم، شاید دو یا سه سال دیگر بمانم."

باشگاه بارسلونا اصلی‌ترین مشتری رابرت لواندوفسکی محسوب می‌شود که این موضوع، اولی هوینس را متحیر کرده است. او گفت: "آنها ظاهراً لواندوفسکی را می‌خواهند، 6 ماه پیش آنها هنوز 1.3 میلیارد یورو بدهی داشتند. آنها باید هنرمند باشند چون در این مبلغ شما در آلمان برای یک مدت طولانی ورشکسته خواهید بود."

پینی زهاوی، مدیربرنامه رابرت لواندوفسکی، در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد که مسئله ستاره لهستانی اصلاً پول نیست و او هیچ احترامی را از سوی بایرن مونیخ دریافت نکرده است. با این وجود اولی هوینس نظر دیگری دارد‌. او گفت: "در فوتبال یک جذابیت وجود دارد و آن هم پول است. در مورد جدایی آلابا قضیه اصلی پول بود و درباره سوله نیز همین‌طور."

در واقع رئیس سابق بایرن معتقد است که نیکولاس سوله حالا پول بیشتری در دورتموند دریافت می‌کند و به همین دلیل خواهان جدایی بوده است.

اما رابرت لواندوفسکی تنها دغدغه نقل و انتقالات بایرن مونیخ محسوب نمی‌شود. یکی از نگرانی‌های آنها یعنی تمدید قرارداد با مانوئل نویر امروز از بین رفت اما در مورد سرژ گنابری اوضاع متفاوت است. در واقع سناریوی جدایی این ستاره آلمانی به شکل رایگان نیز دور از انتظار نیست. هوینس با عصبانیت در این‌باره می‌گوید: "رسانه‌ها با این چیزهایی که در مورد نقل و انتقالات رایگان می‌گویند مرا دیوانه می‌کنند.

می‌خواهید چه کار کنید؟ آیا می‌خواهید گوش بازیکنان را با پول پر کنید تا زمانی که توافق کنند و شاید خفه شوید؟" 

در واقع اولی هوینس نمی‌داند که چرا هیچکس از طمع بازیکنان عصبانی نمی‌شود اما در عوض باشگاه بایرن مونیخ مورد انتقاد قرار می‌گیرد: "دوست دارم در روزنامه بخوانم که آنها بایرن را درک می‌کنند. آیا می‌خواهید یک کشور خاورمیانه‌ای را به اینجا بیاوریم؟ یک صندوق سرمایه گذاری آمریکایی؟"

با این حال اولی هوینس به این موضوع نیز اعتراف می‌کند که کرونا به شکل شدیدی روی اقتصاد باشگاه بایرن مونیخ تاثیر گذاشته است. 200 میلیون یورو خسارت دوران کرونا برای بایرن مونیخ بوده و همین مسئله ریسک سرمایه‌گذاری بیش از حد در نقل و انتقالات را دشوار کرده است. هوینس در ادامه انتقاد خود از رسانه‌ها گفت: "در بخش‌هایی از رسانه‌ها تمایلی برای دیدن بی طرفانه بایرن وجود ندارد. اگر گزارش واقعی باشد، من اصلاً با آن مشکلی ندارم اما اکثر آن‌ها گرایش خاصی دارند و آسیب زننده هستند."

با وجود همه این‌ها اولی هوینس معتقد است که انتقاد از عملکرد بایرن مونیخ در فصلی که گذشت کاملاً مجاز است اما او همچنین باور دارد که فصل آینده اوضاع برای ناگلزمان و حتی تیم مدیریتی بایرن مونیخ از جمله اولیور کان و حسن صالح حمیدزیچ بهبود خواهد یافت.