کارلو آنجلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال مادرید کارنامه خوبی در تقابل با لیورپول داشته است.

هراس لیورپول؛ اینجا هم کارنامه کارلتو درخشان است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید احتمالا با طی کردن سخت‌ترین مسیر ممکن، حالا خود را به فینال لیگ قهرمانان رسانده است. لیورپول یکی از پرتکرارترین حریفان کارلو آنچلوتی در دو دهه درخشان مربیگری او بوده و خاطرات تلخ و شیرینی را برای او رقم زده است.

کارلو آنچلوتی در طول دوران مربیگری خود 16 بار با لیورپول مواجه شده که هشت پیروزی، چهار شکست و چهار تساوی حاصل کار این سرمربی ایتالیایی و باتجربه بوده است. کارلتو روی نیمکت میلان، چلسی، رئال مادرید، ناپولی و اورتون تیمش را مقابل لیورپول هدایت کرده که این چهار شکست را نیز دو بار چلسی، یک بار در اورتون و یکی نیز در ناپولی متحمل شده است.

اما روی نیمکت رئال مادرید، کارلو آنچلوتی دو بار و در مرحله گروهی فصل 15-2014 تیمش را رهبری کرد. کهکشانی‌ها در دور رفت و در استادیوم آنفیلد با نتیجه درخشان 0-3 به برتری دست یافته و در خانه نیز با یک گل این حریف انگلیسی را شکست دادند تا کارلتو رکورد 100 درصد پیروزی را برابر لیورپول در این باشگاه به ثبت برساند.

اما نباید فراموش کرد اولین تقابل با لیورپول، احتمالا بدترین خاطره عمر دوران مربیگری این سرمربی ایتالیایی و باتجربه محسوب می‌شود. میلان در فینال سال 2005 و در شرایطی که در نیمه اول با سه گل پیش افتاده بود، در پایان 120 دقیقه به تساوی 3-3 رضایت داده و در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب شد. البته روسونری تحت هدایت کارلو آنچلوتی دو سال بعد و در آتن در همین فینال انتقام گرفته و با برتری 1-2، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.